ریزش ۳۴ هزار واحدی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «پنجم بهمن» با افت بیش از ۳۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام در معاملات امروز برای چندمین روز در هفته جاری روندی نزولی را طی کرد، به طوریکه شاخص کل بورس با ۳۴ هزار و ۹۱ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد کاهش یافت و به رقم ۵۱۲ هزار و ۴۹۱ واحد رسید.

این درحالیست که نمادهای صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در این بازار ۶۸۱ هزار معامله به ارزش ۷۶ هزار و ۴۲ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص فرابورس نیز امروز با ۲۹۲ واحد کاهش دوباره به کانال ۲۰ هزار واحد عقبگرد کرد و در رقم ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد ایستاد. در این بازار ۴۷۷ هزار معامله به ارزش ۱۴۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

از سویی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نیز با رشد دو هزار میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز به رقم ۸.۵ هزار میلیارد تومان رسید. این درحالیست که امروز حقیقی ها ۱.۳۳۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۵۰۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت را ثبت کردند.

باید به این نکته توجه کرد که برگشت ارزش معاملات به بالای هشت هزار میلیارد تومان، در صورت ادامه دار بودن می تواند جلوی ریزش بورس را بگیرد و بازار را به اصطلاح در ساید نگه دارد. حال باید دید بورس در هفته پیش رو چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد.

کد خبر: 57354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =