درخشش لابراتوارهای رازک در آخرین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

در بیست و پنجمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی «IMI-۱۰۰»، شرکت لابراتوارهای رازک از نظر شاخص‌ «رشد فروش» درصنعت داروسازی رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تیپیکو، رتبه‌بندی «IMI-۱۰۰» مانند رتبه‌ بندی‌های مهم و معتبر جهانی همچون «FORTUNE-»۵۰۰ برتری شرکت‌ها را از جنبه‌هایی همچون فروش، سودآوری یا بازده فروش نشان می‌دهد.

در این ارزیابی، شرکت لابراتوارهای رازک در بین پانصد شرکت برتر ایران از نظر شاخص «ارزش افزوده» رتبه سوم را از آن خود کرد. رتبه رازک در بین کل صنایع ۲۳۹ و رتبه سال پیشین این شرکت در صنعت داروسازی چهارم بوده است.

در این رتبه‌بندی، شرکت‌های برتر بر اساس شاخص‌هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی» و «بالاترین بهره ‌وری کل عوامل» معرفی و تقدیر شدند و رازک در گروه دارویی از نظر شاخص‌ «رشد فروش» موفق به کسب رتبه سوم شد.

این رتبه‌بندی که سالانه ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار را در اقتصاد کشور معرفی می‌کند، با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب‌وکار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور صورت می‌گیرد.

سازمان مدیریت صنعتی ایران، به‌عنوان تنها متولی رسمی و معتبر ارزیابی صنایع کشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران کرده و بیست‌وپنجمین رتبه‌بندی انجام شده بر اساس عملکرد و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها بوده است.

کد خبر: 57435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =