داروهای ضد سرطان همچنان در لیست بیمه تأمین‌اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد داروهای ضد سرطان همچنان تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه کیهان، میرهاشم موسوی درباره شایعه سازی‌ها مبنی بر حذف داروهای ضد سرطان از لیست دارویی بیمه تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: نه تنها داروهای ضد سرطان حذف نشده بلکه اقلام جدیدی از داروهای بیماری‌های خاص هم به لیست تحت بیمه تأمین‌اجتماعی افزوده شده است.

وی به توسعه پوشش بیمه ای در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه ناباروری و بیماری‌های خاص همچون اوتیسم در سال جاری محقق شد و ۲۴۳ قلم دارو در قالب طرح دارویار تحت پوشش قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه ما یک لیست تعهدات دارویی داریم افزود: در مورد بیماری‌های خاص مثل دیالیز هیچ مبلغی نباید دریافت شود و در صورت گزارش چنین موضوعی با آنها برخورد می کنیم. همچنین درخصوص مطالبات داروخانه‌ها از محل طرح دارویار تا انتهای آذرماه پرداخت شده است و خیلی فاصله ای نداریم.

خدمات انقلاب در تأمین‌اجتماعی

موسوی سپس با بیان اینکه در پیش از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، افزود: اما امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه ۸۵ میلیون نفری ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.

او ادامه داد: این رقم در برنامه دولت آقای رئیسی باید به ۱۰۰ درصد برسد چرا که شرایط آرمانی، رسیدن به پوشش سراسری و بیمه همگانی است. البته در حوزه درمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم تقریبا ۱۰۰ درصد آحاد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی و سلامت بوده و ۵۴ درصد در حوزه تأمین‌اجتماعی قرار دارند که با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست.

موسوی با اشاره به میزان نفوذ بیمه ای تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: این میزان پیش از انقلاب اسلامی ۱۹ و نیم درصد بود و از ۹ میلیون شاغل، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش تأمین‌اجتماعی بودند اما امروز ۶۵ درصد ضریب نفوذ بیمه ای است و از ۲۳ میلیون شاغل کشور نیز ۱۵ میلیون نفر تحت پوشش ما قرار دارند. ما حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته با ضریب پشتیبانی چهار و دو دهم درصد داریم اما قبل از انقلاب ۸۰ هزار نفر با ضریب ۲۲ تحت پوشش بودند.

کاهش بی سابقه بدهی دولت

او با بیان اینکه سرجمع تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی بی سابقه بوده است، تصریح کرد: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر تسویه شده و تاکید آقای رئیس جمهور نیز تسویه کامل بدهی است که ان شاءالله در این دولت محقق خواهد شد. برآورد ما درخصوص رقم فعلی مطالبات از دولت تا پایان امسال حدود ۴۰۰ همت است که البته بین سازمان برنامه و بودجه و تأمین‌اجتماعی همواره بر سر محاسبه مطالبات اختلاف بوده که به تفاوت روش‌های حسابرسی مربوط است.

تلخ و شیرین شستا

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص وضعیت اقتصادی شستا و شرکت‌های زیرمجموعه آن گفت: ارزش دارایی‌های کل شستا ۱۶۸ هزار میلیارد تومان است. سود تجمیعی این مجموعه هم حدود ۴۵ درصد و فروش تجمیعی حدود ۷۲ درصد افزایش داشته است. البته شستا در گذشته دچار سهم خواهی، نگاه غیرتخصصی و غیرحرفه ای بوده و اتفاقات نامیمون زیاد رخ داده اما در این دوره، برابر کسی کوتاه نیامدیم و نخواهیم آمد.

موسوی افزود: انواع مداخلات سیاسی، منطقه ای و بومی در شستا بوده که در مقابل آنها ایستادگی شد و اکنون من از مدیریت آن راضی هستم. شستا را باید با رویکردی حرفه ای مدیریت کنیم چرا که حوزه اقتصادی حوزه ای نیست که بتوان به آن خارج از نگاه تخصصی مواجه شد.

او با بیان اینکه شستا ۱۲ راهبرد کلان در ۹ هولدینگ خود دارد، ادامه داد: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین همکاری با چین و روسیه و اوراسیا در چهارچوب پیمان شانگهای به شکل جدی در دستور کار هولدینگ‌های شستا است. حفظ حق الناسی که در شستا وجود دارد برای ما بسیار مهم است و من به توصیه شخص رئیس جمهور که عینا گفتند زیر میز فساد در شستا و تأمین‌اجتماعی بزنید چنین قصدی دارم که زیر میز فساد بزنم.

کد خبر: 57676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =