محصولات دانش‌بنیان دارویی رونمایی شد

محصولات جدید شرکت دارویی تیپیکو با هدف بومی‌سازی و جلوگیری از خروج ارز و تامین نیاز حوزه سلامت در کشور، رونمایی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، شرکت دارویی تیپیکو در رویداد هم‌افزایی و همکاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تعدادی از محصول‌های جدید را رونمایی کرد.

«ویال اداراوون edaravone که در بیماری als کاربرد دارد»، «آمپول لابتالول که برای کنترل فشار خون بالا در شرایط اورژانس کاربرد دارد»، «آمپول کلسی تریول، که فرم فعال ویتامین ب است»، «آمپول روکورونیوم ۱۰۰ که در حفط و القای بیهوشی استفاده می‌شود» و همچنین «۵ ماده موثره دارویی» که توسط این مجموعه بومی سازی شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این ماده موثره‌های دارویی شامل دولوکستین، آملودیپین، بیزوپرولول، پریلوکایین و کتورولاک بودند که توسط شرکت تیپیکو تولید و رونمایی شد.

منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت دارویی تیپیکو با اشاره به تولید محصولات جدید گفت: این مجموعه در ارتقای سلامت و خودکفایی در تولید فرآورده‌های دارویی و مواد موثره راهبردی تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: در شرکت تیپیکو و در راستای تامین امنیت دارویی کشور، ۴۹ محصول ایرانی را برای بار نخستین بار در کشور به مرحله تولید رساندیم. این محصولات مجوزهای لازم تولید را دریافت کرده‌اند؛ از این میان، ۲۸ محصول تولیدشده جزو محصولات راهبردی به شمار می‌روند که از این تعداد، ۱۹ محصول تا کنون رونمایی شده‌اند.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت دارویی تیپیکو افزود: امروز نیز ۹ محصول کاملا راهبردی شامل ۴ فرآورده دارویی و ۵ ماده موثره دارویی معرفی و رونمایی شد.

وی با تاکید بر اینکه داروهای راهبردی ارزبری زیادی دارند، گفت: تلاش می کنیم داروهای که برای کشور حیاتی است را به تولید برسانیم و زمینه صادرات آنها را فراهم کنیم.

نکویی نیا گفت: کتامین یکی از داروهای مهم و حیاتی در بیهوشی بود که آبان ماه سال جاری وارد بازار شد و نیاز کشور را تامین کرد.

کد خبر: 58343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =