رایگان بودن درمان و داروی بیماران مبتلا به سرطان در تأمین‌اجتماعی

مسئول بخش رادیوتراپی آنکولوژی بیمارستان فیاض‌بخش، خدمات درمانی و دارویی بیماری‌های سرطان را بسیار پرهزینه برشمرد اما دسترسی بیمه شدگان را به این خدمات در بیمارستان فیاض‌بخش به عنوان تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی که دارای بخش آنکولوژی و رادیوتراپی است، به صورت رایگان بیان کرد.

دکتر حسین فودازی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به رایگان بودن صفر تا ۱۰۰ خدمات درمانی در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی، بیان کرد: داروهای شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان نیز که در لیست فارماکوپه دارویی بیمه‌ها قرار دارد، به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و بیماران از پرداخت فرانشیز داروها معاف هستند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود همه مشکلات و کمبودهای دارویی از سال ۱۳۸۵ این سیاست را به اجرا درآورده و تاکنون ۱۰۰ درصد هزینه داروهای شیمی‌درمانی را به صورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان مبتلا به سرطان قرار داده است.

متخصص رادیوآنکولوژی، ادامه داد: باید توجه داشت داروهایی در طرح رایگان قرار می‌گیرد که از پوشش بیمه‌ای برخوردار باشد و برخی از داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه نیست.

فودازی گفت: رایگان بودن خدمات شیمی‌درمانی در بیمارستان فیاض‌بخش، به ویژه در شرایط گرانی و کمبودهای دارویی، بار عظیمی از هزینه‌های درمان را از دوش بیمه‌شدگان و به ویژه اقشار ضعیف جامعه برداشته و دغدغه خاطر بیماران را در دسترسی به داروهای حیاتی برطرف می‌کند. همچنین شرایط برخورداری از خدمات رادیوتراپی نیز اینگونه است و بیماران سرطانی بدون پرداخت ریالی رادیوتراپی می‌شوند.

او با بیان اینکه بیماری سرطان در راس بیماری‌های صعب‌العلاج قرار دارد، افزود: درمان سرطان در همه دنیا بسیار پرهزینه است و در نتیجه زیر پوشش بیمه و حمایت‌های دولتی قرار دارد. از طرفی سرطان زندگی افراد مبتلا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ممکن است فرد شغلش را از دست بدهد و خانواده او درگیر مشکلات پیش‌رو شود.

مسئول بخش رادیوتراپی آنکولوژی بیمارستان فیاض‌بخش، تاکید کرد: از این‌رو بیماران سرطانی نیازمند حمایت ویژه هستند و سازمان تأمین‌اجتماعی از سالیان قبل شرایطی را فراهم کرده است که این بیماران از خدمات ۱۰۰ درصد رایگان بهره‌مند شوند و فرانشیز پرداخت نکنند.

کد خبر: 58802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =