آئین‌نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود

رئیس مرکز مدیریت آمار و فن‌آوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آئین‌نامه فروش اینترنتی دارو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین،سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فن‌آوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به تسهیل دسترسی بیمار به دارو با اجرای فروش اینترنتی دارو،گفت: در طول یک سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح، وقتی نسخه الکترونیکی برای بیمار تجویز و کد رهگیری ارسال شود، سامانه‌هایی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که محدوده‌ی جستجو و محل تحویل داروی مورد نیاز را انتخاب می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فن‌آوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشمول شدن فروش اینترنتی دارو در حوزه سرپایی، ادامه داد: در این سکوها حتی امکان ارتباط صوتی و تصویری بین مسئول فنی داروخانه با بیمار فراهم می‌شود تا در صورت نیاز برای مصرف دارو آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: با اجرای این طرح سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

مظهری با بیان اینکه داروهایی که حمل آنها نیاز به شرایط ویژه (سرما) دارد مشمول این سرویس‌ها نمی‌شوند، گفت: برای بیماران خاص که داروهای بسیار حساس و گران‌قیمت مصرف می‌کنند با ورود نهادهای حاکمیتی و وزارت بهداشت، سرویس دهی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر: 69941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =