اخذ شناسه شغلی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی

معاون اشتغال وزارت کار از ساماندهی اشتغال اتباع افغانستانی خبر داد و گفت:به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود کریمی بیرانوند درباره اشتغال اتباع افغانی گفت: یکی از مشکلات ما این بوده است که همواره چالش اطلاعات در این زمینه داشته ایم و نمی دانستیم که چه تعداد نیروی افغان مشغول به کار در کشور داریم.

کریمی گفت:در جلسه ۱۷ ستاد ساماندهی اتباع خارجی در وزارت کار پیشنهادی را مطرح کردیم و آن این بود که وضعیت اقامت اتباع خارجی را تمدید نکنید مگر اینکه وضعیت شغلی خود را اعلام کنند. تاکنون اقامت و اشتغال جداگانه بود ولی از اسفند ماه این دو مساله به هم متصل شدند و وزارت کشور و نیروی انتظامی استقبال کردند و لذا از اسفند ماه این طرح تحت عنوان وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی شروع به کار کرده است.

وی افزود:به همه اتباع افغانستانی فراخوان داده ایم که در طرح سرشماری کارت اقامت موقت دارند، بیایند و وضعیت شغلی خود را به وزارت کار اعلام کنند.

کریمی گفت: به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

کد خبر: 58816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =