بازدیدکنندگان مزاحم به آمستردام نیایند

مقامات آمستردام در هلند با برقراری کمپینی که از رسانه‌های اجتماعی و امکانات هتل‌ها استفاده می‌کند به بازدیدکنندگان در مورد رفتارهای غیرقابل قبول در شهر هشدار می‌دهند. هدف از برقراری این کمپین دور نگه داشتن افرادی است که برای مصرف مواد مخدر به هلند می‌آیند تا نظم و انضباط منطقه حفظ شود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل CNBC؛ برخی از کشورهای توریستی با چشم‌پوشی از شرایط ویزا و ارائه بلیط هواپیما، بازدیدکنندگان را برای دیدار از مکان‌های توریستی جذب می‌کنند اما وضعیت آمستردام در هلند متفاوت است. هلند با گردشگری بیش از حد مشکل دارد و اکنون به برخی از بازدیدکنندگان (که معمولا گردشگران مرد بریتانیایی بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند) پیشنهاد می‌دهد که اگر برای مصرف مواد مخدر یا مهمانی گرفتن به این شهر سفر می‌کنند، بهتر است به آنجا نیایند.

هفته گذشته مقامات محلی آمستردام در یک بیانیه خبری اعلام کردند که آنها در این ماه یک کمپین آنلاین در بریتانیا راه‌اندازی کردند که هدفش جلوگیری از «بازدیدکنندگان مزاحم» است. بر اساس آمار در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۶۰ هزار توریست از بریتانیا با اقامت یک شبه به آمستردام آمدند و از هلند بازدید کردند.

به گفته مقامات، کمپین «دور باشید» بازدیدکنندگانی را که از عبارات جستجوی آنلاینی مانند «پارتی گوزن‌های آمستردام»، «هتل ارزان آمستردام» یا عباراتی که هدف از سفر به آنجا را مشخص می‌کنند، با نشان دادن آگهی‌های هشداردهنده هدف قرار می‌دهد.

یکی از این آگهی‌های ویدیویی همراه با فیلمی از دستبند زدن پلیس به یک مرد جوان به بینندگان هشدار می‌دهد که «یک شب شلوغ‌کاری + الواتی در آمستردام = جریمه ۱۴۰ یورویی» است. ویدیویی دیگر مردی را نشان می‌دهد که روی برانکارد حمل می‌شود و متنی که می‌گوید «برای مصرف مواد مخدر به آمستردام سفر می‌کنم = به بیمارستان سفر می‌کنم».

مقامات محلی گفتند که این کمپین را برای هدف قرار دادن گردشگران از هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا در طول سال گسترش خواهند داد. طبق آمار سایت Statista هتل‌های آمستردام حدود ۱.۷۵ میلیون ورودی بین‌المللی و ۱.۱ میلیون ورود داخلی در سال ۲۰۲۱ را ثبت کرده‌اند.

این کمپین تنها یکی از مجموعه اقداماتی است که آمستردام برای مبارزه با گردشگری بیش از حد و جذب انواع مختلف گردشگران به جای یک نوع خاص گردشگر انجام می‌دهد. به گفته مقامات، کمپین «چگونه به آمستردام سفر کنیم» که از این ماه آغاز می‌شود، از رسانه‌های اجتماعی و امکانات هتل‌ها برای اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان در مورد رفتارهای غیرقابل قبول در شهر استفاده خواهد کرد.

در همین راستا یک سری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای شهروندان و توریست‌ها در بروز برخی رفتارها و مصرف الکل و سایر مواد روانگردان برقرار می‌شود تا فرهنگ شهر و محیط تمدنی به دور از آسیبی که می‌تواند با گردشگری وارد شود باقی بماند.

کد خبر: 58826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =