حمایت صاحبان مشاغل کوچک از افزایش دستمزد در آمریکا

نظرسنجی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ از کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که اکثریت (۶۱ درصد) صاحبان مشاغل کوچک از افزایش حداقل دستمزد در ایالت خود حمایت می‌کنند. اما به‌رغم آنچه نظرسنجی نشان داد و همچنین به‌رغم این حمایت گسترده، نیمی از صاحبان مشاغل کوچک در آمریکا (۵۰ درصد) معتقدند که افزایش دستمزد می‌تواند وضعیت حیاتی تامین کارگر را برای کسب و کارشان دشوار کند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ با نزدیک شدن به انتخابات در آمریکا، تلقی آمریکایی‌ها از سلامت اقتصادی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. صاحبان مشاغل کوچک معمولاً و با توجه به شدت حساسیت‌شان نسبت به تغییر در سیاست‌ها، به عنوان یک زنگ خطر در نظر گرفته می‌شوند و درک نگرانی‌های آنها در مورد تورم و هزینه انجام تجارت می‌تواند روشنگر چگونگی واکنش رأی دهندگان در ماه نوامبر باشد.

بسیاری از ایالت‌ها و شهرها در آمریکا اخیراً حداقل دستمزد خود را افزایش داده‌اند یا در حال افزایش هستند، حتی برخی از آنها شرایطی بالاتر از حداقل دستمزد فدرال برای مطابقت با هزینه‌های زندگی محلی تعیین می‌کنند. داده‌های جدید از یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت (۶۱ درصد) صاحبان مشاغل کوچک از افزایش حداقل دستمزد در ایالت خود حمایت می‌کنند. این موضوع برای کسب و کار آنها حیاتی است، در حالی که نیمی از آنها (۵۰ درصد) معتقدند که این امر می‌تواند تامین مالی کارگران را دشوار کند.

این نظرسنجی که در بین بیش از ۳۰۰۰ صاحب مشاغل کوچک در ایالات متحده انجام شد، پارادوکس جالبی را نشان می‌دهد؛ صاحبان مشاغل کوچک هم حمایت و هم نگرانی خود را نسبت به افزایش حداقل دستمزد ابراز می‌کنند.

تفاوت بین نسل‌ها، صنایع و سیاست

در ماه‌های اخیر، برخی از صاحبان مشاغل حمایت خود را از افزایش حداقل دستمزد ابراز کرده‌اند، به این امید که حقوق‌های بالاتر در جوامع‌شان باعث شود که مشتریان بالقوه پول بیشتری خرج کنند، همچنین درآمد مالیاتی را افزایش دهد که می‌تواند برای بهبود جامعه محلی استفاده شود، و در کنار اینها رضایت کارکنان را با افزایش دهد. با این حال، دسته دیگری از صاحبان مشاغل نگران هستند که افزایش دستمزد به سودآوری آسیب وارد کند (به ویژه برای مشاغلی که سود آنها در حال حاضر بسیار کم است) و توانایی آنها برای استخدام کارگران سطح پایه را کاهش دهد.

گروه‌هایی که احتمالاً از افزایش حداقل دستمزد حمایت می‌کنند، صاحبان مشاغلی هستند که زنان، سیاه‌پوستان، افراد زیر ۴۵ سال است که از نظر سیاسی دموکرات‌اند و در بخش هنر و سرگرمی یا صنعت غیرانتفاعی کار می‌کنند. صاحبان کسب و کارهای کوچک جوانتر نیز بیشتر بر این باورند که افزایش حداقل دستمزد به کسب و کار آنها کمک می‌کند.

گروه‌هایی که کمترین حمایت را از افزایش حداقل دستمزد دارند، مردان بالای ۴۵ سال، سفیدپوستان، جمهوری خواهان و یا کسانی هستند که در بخش تولید یا کشاورزی کار می‌کنند.

صاحبان مشاغل کوچک با فرصت‌های شغلی پر نشده در طی سه ماه گذشته در شرکت خود، در مورد حمایت خود از افزایش حداقل دستمزد اختلاف نظر دارند: کمی بیش از نیمی از آنها (۵۴ درصد) از افزایش حمایت می‌کنند، در حالی که کمتر از نیمی (۴۵ درصد) با افزایش دستمزد مخالف هستند. همچنین دو سوم هم (۶۸ درصد) نسبت به توانایی خود در استخدام کارمندان جدید در نتیجه افزایش دستمزد ابراز نگرانی می‌کنند.

نگرانی گسترده در مورد تأثیر بالقوه افزایش دستمزد بر تجارت

به طور کلی، صاحبان مشاغل کوچک در مورد اینکه آیا افزایش حداقل دستمزد بر توانایی آنها برای استخدام کارمندان جدید تأثیر می‌گذارد یا خیر اختلاف نظر دارند. نیمی از آنها (۵۰ درصد) معتقدند که افزایش دستمزد استخدام را دشوارتر می‌کند، در حالی که کمتر از نیمی (۴۹ درصد) هیچ تاثیری را انتظار ندارند. قابل ذکر است، دو برابر تعداد صاحبان مشاغل کوچک با فرصت‌های شغلی پر نشده در سه ماه گذشته معتقدند که حداقل دستمزد بالاتر به جای کمک به کسب و کار آنها بیشتر آسیب می‌رساند (۵۱ درصد در مقابل ۲۵ درصد).

علیرغم حمایت کلی از افزایش حداقل دستمزد، به نظر می‌رسد صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در مورد اینکه چگونه این مسئله می‌تواند بر کسب‌وکارشان تأثیر بگذارد، مطمئن نیستند. تنها یک نفر از هر پنج نفر (۱۹ درصد) صاحبان مشاغل کوچک معتقدند که حداقل دستمزد بالاتر به کسب و کار آنها کمک می‌کند، که با در نظر گرفتن اینکه تقریباً دو سوم جمعیت آنها (۶۱ درصد) چنین دیدگاهی دارند یک آمار قابل محسوب می‌شود. در واقع، ۳۸ درصد معتقدند که این افزایش به کسب و کار آنها آسیب می‌رساند.

ادراکات متضاد در میان صاحبان مشاغل کوچک، ماهیت ظریف این بحث را به نمایش می‌گذارد. برای بیش از یک دهه، جنبش و مبارزه‌ای برای حداقل دستمزد و افزایش آن در سراسر آمریکا فعال بوده است. با این همه بسیاری از جوامع محلی با هزینه‌های بالای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موجب شده است تا ایالت‌ها و شهرهای بیشتری به سمت حداقل دستمزد بالاتر حرکت ‌کنند، تماشای اینکه چگونه ادراکات بازیگران اصلی به تکامل خود ادامه می‌دهد آینده بازار را نیز شکل خواهد داد.

کد خبر: 70158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =