ادامه روند نزولی بورس

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و دوم فروردین» با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی در هفته جاری، بورس روندی نزولی داشت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۳۸۲ واحد نزول تا رقم دو میلیون و ۱۷۹ هزار واحد کاهش یافت. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۵۳۷۱ واحد افزایش یافت و رقم ۶۹۲ هزار و ۹۴۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۹۹۱ هزار معامله انجام شد که ۱۲۱ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین امروز شاخص فرابورس توانست ۱۴۶ واحد افزایش یابد و رقم ۲۷ هزار و ۶۹۹ واحد را ثبت کند. در این بازار ۶۸۶ هزار معامله به ارزش ۵۴۰ هزار و ۷۴ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۵.۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز مثبت ۶۵۱ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۶۶۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثب کرده‌اند.

همچنین با توجه به اینکه فردا هم تعطیل است، ورود پول‌های حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت و افت ارزش معاملات دور از ذهن نبود، ولی با وجود منفی باز شدن نمادهای ایران خودرو و سایپا بازار زیاد هم امروز بد معامله نشد و حتی شاهد رنج های مثبت خوبی در کلیت بازار بودیم که به نوعی باعث ایجاد احساس پشیمانی در فروشندگان شد.

از سویی معاملات شنبه و یکشنبه از این جهت مهم است که اگر ارزش معاملات حدود ۱۳ الی ۱۵ هزار میلیارد تومان بماند، می‌توان گفت منفی‌ها فرصت خرید بوده، ولی اگر شاهد ارزش معاملات پایین‌تر از رنج فوق باشیم احتمالا بازار سهام کمی اصلاح خواه داشت.

کد خبر: 58912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =