ماهانه ۲۰ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش در بروجرد هزینه می‌شود

قدرت‌الله سعادتی، رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد به برخی مشکلات در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ماهانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی افراد تحت پوشش مانند بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان داریم.

سعادتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: براساس این آمارها در سطح کشور سالانه هزاران میلیاد تومان برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هزینه می‌شود.

او اضافه کرد: به همین منظور باید با برنامه‌ریزی درست و اقدامات اثربخش از برخی سوءاستفاده‌ها به ویژه در حوزه درمانی این سازمان بزرگ با بیش از ۴۵ میلیون بیمه شده جلوگیری کرد.

به گفته وی، تحت پوشش داشتن ۵۳ درصد از جمعیت کشور و ارائه خدمات درمانی به این تعداد بیمه شده و مستمری بگیر اقدام بسیار بزرگی است که باید طبق برنامه و براساس اصول پیش رفت تا برخی افراد سوءجو نتوانند از این خدمات به صورت نادرست استفاده کنند.

استفاده از کد ملی و زمینه سوءاستفاده برخی افراد در دریافت خدمات درمانی

سعادتی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی در موضوع فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌های خدماتی به سمت اقدامات بهتر پیش برود، افزود: اکنون استفاده از کدملی برای دریافت خدمات درمانی برای برخی زمینه سوءاستفاده را فراهم کرده است.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد اضافه کرد: حتی برخی سوءاستفاده‌ها در راستای دریافت خدمات درمانی حتی امکان ضرر بیشتر در عرصه خدمات سازمان تأمین اجتماعی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

او ادامه داد: باید زیرساخت‌های این موضوع فراهم شود و هزینه‌ای که برای این موضوع به دنبال دارد، ممکن است بسیار پایین‌تر از سوءاستفاده افراد از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی باشد.

راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد با ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده از خدمات درمانی این سازمان گفت: باید تأمین اجتماعی در مطب پزشکان، داروخانه‌ها و دیگر مراکز درمانی دستگاه‌هایی تحت عنوان بارکدخوان، اثرانگشت و یا چهره تهیه کند تا بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران با افراد تبعی در این اقدامات تعبیه شده تعریف شوند.

او اضافه کرد: پس از این اقدامات هنگام مراجعه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستانی، براساس برنامه‌ای که برای شناسایی آنها تعریف شده خدمات درمانی از سوی این واحدهای خدمات رسان در حوزه درمان دریافت کنند.

سعادتی با بیان اینکه باید سازمان تأمین اجتماعی این اقدامات را برای سال‌های آینده جهت جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها از خدمات سازمان در نظر داشته باشد، افزود: اینگونه برنامه‌ریزی‌ها به طور یقین در کاهش مصارف سازمان تأثیر خواهد داشت.

کد خبر: 58914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =