مهم‌ترین برنامه‌های وزارت کار برای هفته کارگر

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد اصلی این وزارتخانه را در برگزاری هفته کارگر سال‌جاری بسترسازی برای رشد تولید و مهار تورم از طریق توانمندسازی، پویاسازی و کارآمدسازی کنشگران بازار کار از جمله دولت، کارگر و کارفرما عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد برنامه‌ریزی و اقدام برای توسعه و بهبود فعالیت سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، افزایش حضور و نفوذ مؤثر این سازمان‌ها در مجامع ملی و بین‌المللی و حمایت از معیشت و اقتصاد خانواده‌های کارگران را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های وزارت کار در سال ۱۴۰۲ مطرح کرد.

او با اشاره به نقش کلیدی جامعه کارگری در تحقق شعار امسال "مهار تورم، رشد تولید" گفت: کارگران در قالب مهم‌ترین عامل انسانی تولید کالا و خدمات، با اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌آموزی حین کار، وجدان و انضباط کاری، نقشی بی‌بدیل در افزایش کارآیی و اثربخشی بنگاه‌های کسب‌وکار، تقلیل بهینه قیمت تمام‌شده محصولات، مهار تورم، رشد و گسترش کمی و کیفی تولید برعهده دارند.

معاون وزیر کار افزود: بدون توجه نهادینه و نظام‌مند به نقش و جایگاه منحصربه‌فرد سرمایه‌های انسانی در بنگاه‌های کار و تولید نمی‌توان به آرمان‌های نهفته در شعار سال امیدوار بود.

رعیتی‌فرد ادامه داد: با همکاری سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برای پیگیری مطالبات صنفی و شغلی کارگران، توسعه خدمات و حمایت‌های اجتماعی این گروه از افراد جامعه اقدام می‌کنیم.

او نقش سازمان‌های کارگری و کارفرمایی را در هدایت نیروی کار، پایداری و موفقیت بنگاه‌های اقتصادی بسیار مؤثر دانست.

رعیتی فرد با اشاره به برنامه‌ها و رویدادهای معاونت روابط کار در هفته کارگر سال جاری بیان کرد: سلسله نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون کار شایسته، پیمان‌های دسته‌جمعی کار، مشاغل نوین، بهره‌وری و نظام دستمزد منصفانه با مشارکت و همکاری علمی موسسه کار و تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: رونمایی از نتایج فعالیت‌های سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در بهسازی نظام روابط کار در بنگاه‌های کار و تولید، برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان سازمان‌های کارگری و کارفرمایی با مقامات کشوری با رویکرد کمک به حل مسائل جامعه کار و تولید، مشارکت این سازمان‌ها در برنامه‌های نکوداشت هفته کار و کارگر، تجدید میثاق جامعه کارگری با حضور در مرقد امام‌خمینی(ره)، دیدار کارگران با رهبر انقلاب، برگزاری اختتامیه جشنواره امتنان با حضور رئیس‌جمهور و سایر برنامه‌های ترویجی و فرهنگی از برنامه‌های هفته کارگر است.

معاون روابط کار وزارت تعاون با اشاره به نقش و جایگاه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در برگزاری هفته کارگر گفت: برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت این هفته در ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و وزارت کار با حضور و مشارکت نمایندگان سازمان‌های کارگری و کارفرمایی طراحی و عملیاتی می‌شوند.

او با بیان اینکه امسال، رویکرد سه‌جانبه‌گرایی در امور گوناگون هفته کارگر در عالی‌ترین شیوه ممکن نمایان می‌شود، افزود: با توجه به نقش محوری کارگران به عنوان عوامل انسانی بازار کار و با تاکید به نقش و جایگاه آنان در تحقق شعار سال و خنثی‌سازی اهداف و اقدامات بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هفته کار و کارگر نسبت به سنوات گذشته دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

کد خبر: 58957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =