بورس نوسانی شد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و نهم فروردین» با کاهش بیش از هزار هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی پرفراز و نشیب را طی کرد به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات تا دو میلیون و ۳۱۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی توانست تا دو میلیون و ۳۲۹ هزار واحد افزایش یابد. این شاخص در حالی به کار خود پایان داد که دوباره روندی نزولی به خود گرفته بود و در نهایت در رقم دو میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد.

بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۱۳۰۴ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که روند صعودی شاخص کل با معیار هم وزن حفظ شد و این شاخص با ۴۰۹۰ واحد افزایش رقم ۷۶۰ هزار و ۷۵۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس امروز با ۱۰۰ واحد کاهش تا رقم ۲۹ هزار و ۲۰۷ واحد نزول کرد. در این بازار ۵۷۲ هزار معامله به ارزش ۴۹۴ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این در حالیست که با افت ۲.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۸۰۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۷۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده اند.

از سویی با وجود اینکه در حین معاملات امروز بازار شاهد خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم، ولی بعد از پایان بازار و با توجه به تعطیلات پیش رو بالاخره این تراز برای حقیقی ها مثبت شد که البته این موضوع جای نگرانی ندارد.

ذکر این نکته ضروری است که همچنان با تابلوهای فعلی، با این ارزش معاملات و حجم سفارشات خرید در منفی‌ها بازار، به نظر نگرانی خاصی وجود ندارد و با انتشار گزارش عملکرد شرک‌های بورسی، وضعیت حتی بهبود نیز خواهد یافت.

.

کد خبر: 59197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =