حضور ۴۰ هزار نفری جامعه تولید در جشنواره امتنان

هادی بهداد، مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جشنواره امتنان با اعلام خبر برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره امتنان، گفت: در این دوره بیش از ۴۰ هزار نفر از جامعه کار تولید حضور داشتند.

به گزارش آتیه آنلاین، بهداد امروز، دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه در نشست خبری هفته کارگر بیان کرد: در جشنواره امتنان، کارگران طرح‌های نوآورانه خود را در حوزه‌های مرتبط با کار و تولید ارائه دادند. جشنواره مذکور با همکاری تیم‌های داوری در سطح کشور برگزار و داوری شد و در هر استان تعدادی از افراد به عنوان کارگران برتر انتخاب شدند.

او با اشاره به اینکه از میان طرح‌های ارائه شده در جشنواره مذکور تعدادی در بخش ملی مشارکت و حضور داشتند، افزود: بخشی از این طرح‌ها شرایط بسیار ویژه‌ای دارند و معمولاً از نظر کیفیت ارائه، شرایط نزدیکی را تجربه می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار با تاکید بر اینکه کارگران، گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه، خروجی اجرا و داوری جشنواره امتنان محسوب می‌شوند، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای مشارکت کننده در جشنواره امتنان نیز شایسته تقدیر وزارت کار شناخته شدند.

او در ادامه با بیان اینکه سال‌جاری افزایش حدود ۱۰۰ درصدی جوایز برگزیدگان این جشنواره صورت گرفته است، توضیح داد: پیش‌بینی تسهیلاتی در راستای توسعه کسب و کار این افراد، سرمایه‌گذاری وزارت کار در ارتباط با توسعه کار و تولید و حمایت‌هایی از کارگران برگزیده پس از تصویب، از تغییرات جشنواره امتنان است.

بهداد گفت: برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی جامعه کار و تولید را در قالب خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر با مشارکت وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت بازنگری و توسعه داده شده است. سلامت روان و سلامت اجتماعی در این حوزه مورد توجه ویژه قرار گرفته است و بسیاری از سیاست‌های توسعه‌ای بر اساس این بازنگری مورد توجه بوده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه پرونده سلامت الکترونیک کارگران در سامانه‌ای با نام «بهبان» در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۴۲ خانه بهداشت افزایش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰ و در سال گذشته ۱۷۲۳ مورد ایستگاه‌های بهگر تاسیس شد، افزود: در سال گذشته تعداد چهار هزار و ۲۵ دوره آموزشی برای جامعه کارگری برگزار شد، در حالی که این تعداد در سال قبل از آن ۸۰۰ مورد بوده است.

او با تاکید بر اینکه در وزارت کار با همکاری سازمان بهزیستی به حوزه درمان کارگران گرفتار در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد وارد شده‌ایم، بیان کرد: همچنین توسعه برنامه‌های وزارت کار در سال‌جاری در حوزه اصناف مورد توجه قرار دارد.

بهداد گفت: سال‌جاری از مجموع ۴۰ هزار نفر حاضر در جشنواره امتنان، تعداد ۶ هزار و ۱۰۰ نفر را زنان کارگر تشکیل دادند.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار در ادامه توضیح داد: یکی از شاخص‌های انتخاب واحدهای نمونه، توجه به سیاست‌های اجرایی خانوده و جمعیت است.

کد خبر: 59339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =