دولت پنج میلیون رتبه را برای معلمان بررسی کرد

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم طی یک سال نزدیک به پنج میلیون رتبه را برای حدود یک میلیون معلم بررسی و رتبه‌بندی کرد ولی حجم کار، سختی آن و اشتباهات احتمالی این مطلب در جامعه به درستی تبیین نشده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا عباسی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز افزود: نقش و جایگاه معلمان در تزکیه و تعلیم بشر مشابهت با نقش انبیاء دارد و باید شان و جایگاه معلمان را اینگونه دید و آن جایگاه را ارتقا داد. ؛ هرچند یک عده در تلاش هستند که نقش و جایگاه معلم را به سطوح پایین تنزل دهند و یک عده دیگری معلمان را وجه المصالحه امیال سیاسی خود قرار دهند.

او با اشاره به اهمیت رتبه بندی معلمان اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از افتخارات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم است؛ این رتبه بندی بد تصویب شد و بد اجرا شد و در برخی جاها بد مطالبه شد و این کار بسیار خوب که دولت‌های مدعی زیر بار آن نمی رفتند بدون تبیین مناسب، موجبات نارضایتی معلمان و اسباب هجمه به دولت را فراهم کرد.

عباسی با بیان اینکه باید در بازه زمانی محدود برای پنج میلیون نفر رتبه بندی انجام دهیم که مطلب قابل توجهی است، اظهار کرد: باید به دنبال احقاق حق و حقوق معلمان و افزایش شان و منزلت و جایگاه معلمان با تدابیر درست و صحیح باشیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم چراکه در سال ۱۴۰۱ ما پاییز سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتیم و دشمن روی کسانی سرمایه‌گذاری کرد و کسانی میداندار ناآرامی‌ها بودند که عمدتا در سنین نوجوانانی و دانش آموزی بودند.

او بیان کرد: باید در آموزش و پرورش مثل سایر دستگاه‌ها آسیب‌شناسی درون دستگاهی در رابطه با اغتشاشات صورت گیرد و کوتاهی ها و قصورات احتمالی که مربوط به دستگاه بوده و منجر به بروز این اتفاقات شده احصاء شود.

عباسی گفت: وظیفه‌ای که دستگاه در جلوگیری از بروز مجدد این اتفاقات دارد مود بررسی قرار گیرد. اینکه امروز بی حجابی در جامعه داریم بخشی از آن به کوتاهی در انجام رسالت دقیق معلمی برمی گردد، بررسی اینکه چه کوتاهی های احتمالی در این زمینه اتفاق افتاده است که فرهنگ سازی درست و صحیح در این رابطه اتفاق نیافتاده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت برپایی راهیان پیشرفت برای معرفی توانمندی های نظام جمهوری اسلامی توضیح داد: وقتی در مدرسه ما معلمی از خدمات رضاخان می گوید و جمهوری اسلامی را تهی از خدمات معرفی می کند، باید هوشیار باشیم. این مطلب نشان می دهد که ضروری است برای نشان دادن خدمات نظام اسلامی معلمان با حضور در اردوهای راهیان پیشرفت نسبت به اقدامات نظام جمهوری اسلامی آشنایی و اطلاعاتی را کسب کنند و به عنوان افسران جبهه جهاد تبیین در مدارس و سایر مراکز فرهنگی به ایفای نقش بپردازند.

آموزش و پرورش برش دستگاهی خود را برای تحقق شعار سال تعیین کند

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبرمعظم انقلاب شعار سال را مهارتورم و رشد تولید قرار دادند. برای تحقق این شعار باید هر دستگاهی یک برش دستگاهی برای رسالت خود در مسیر تحقق شعار سال تعریف کند، آموزش و پرورش استان هم باید برش دستگاهی و استانی در رابطه با نقش و رسالت آموزش و پرورش در تحقق شعار سال تعیین کند.

عباسی گفت: نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال، فرهنگ سازی در زمینه با ارزش نشان دادن کار و تلاش است و به مصداق آیه " لیس للانسان الا ما سعی" کار و تلاش را برای نسل جوان و آینده با ارزش نشان دهیم نه اینکه کسب درآمد بدون کار و تلاش و از طریق سوداگری و دلالی در کشور ارزشمند نشان داده شود.

او با اشاره به اهمیت مسوولیت آموزش و پرورش در رشد و بالندگی دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی ارزش و کار معلمان افزود: معلمان رسالت ویژه ای در تربیت و پرورش نسل آینده دارند که همان امتداد مسیر انبیای الهی در تعلیم و تربیت بشر است.

کد خبر: 59379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =