تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌های اشتغال روستایی

البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های اشتغال روستایی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدی با اشاره به جزییات تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق کارآفرینی‌ امید، گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه در صورتی که متقاضیان دریافت تسهیلات از «صندوق کارآفرینی‌ امید» با کسری وثیقه مواجه شدند، امکان بهره‌مندی از خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را دارند.

او با بیان این‌که صندوق در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب وکارهای خُرد و کوچک راه‌اندازی شده است، افزود: سقف ضمانت‌نامه‌ها تا ۷۰ درصد کل مبلغ اصلی تسهیلات و در مناطق محروم این میزان تا سقف ۸۰ درصد کل تسهیلات خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: سقف ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، برای هر یک از فعالان اقتصادی تا میزان ۲۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه روند دریافت تسهیلات به‌خصوص در مناطق محروم و روستایی تسهیل شود.

نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید، رسالت اصلی صندوق کارآفرینی‌امید را حمایت از کسب‌وکارهای خُرد و کوچک عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغال‌زا اختصاص یافت.

او در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، میزان پرداخت تسهیلات در سراسر کشور در سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: رضایی به پرداخت برخط تسهیلات صندوق کارآفرینی‌ امید اشاره و اضافه کرد: با هدف آسان‌شدن شرایط دریافت تسهیلات و تسریع این روند، از ابتدای امسال تسهیلات صندوق کارآفرینی‌ امید تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق کارآفرینی‌ امید با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون، حمایت از اشتغال روستایی و تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌ها به امضاء رسید.

کد خبر: 59449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =