حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزوده شد

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد فرصت‌های شغلی در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در ۱۶ ماهه عمر دولت سیزدهم، بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کشور افزوده شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی پنج‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران‌کل دستگاه‌های تابعه وزارت کار در استان خوزستان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا انتهای بهمن‌ماه سال گذشته برای ۷۶۰ هزار نفر بیمه اجباری که قرارداد بین کارگر و کارفرما است، پرداخت شد.

او یکی از مؤلفه‌های مهار تورّم را رشد تولید دانست و بیان کرد: اگر رشد تولید صورت گیرد افزایش بهره‌وری خواهیم داشت و افزایش بهره‌وری هم ستون فقرات اقتصاد کشور است که اگر هزینه تولید کاهش یابد قیمت تمام‌شده کاهش می‌یابد که یکی از مؤلفه‌های مهار تورّم است.

مرتضوی اضافه کرد: یکی از ابرچالش‌ها موضوع اشتغال است و مدیران دستگاه‌های حاکمیتی باید بیش از پیش برای اشتغال‌زایی جوانان ورود کنند.

وزیر تعاون با اشاره به نامناسب‌بودن وضعیت شهری اهواز در سال‌های گذشته، گفت: متأسفانه در گذشته حمل و نقل عمومی و نظافت لازم را در اهواز نمی‌دیدیم، پاکبان‌ها استخدام می‌شدند اما اغلب در مسئولیت‌های اداری بودند و در شغل خود قرار نداشتند اما اکنون شرایط کاملاً تفاوت پیدا کرده و رضایت نسبی شهروندان حاصل شده است.

او با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در سطح این استان افزود: اگر دانش و آموزش باشد در اشتغال موفق می‌شویم، عمده‌ترین نرخ بیکاری در تحصیلات دانشگاهی است چون مهارت لازم را برای اشتغال ندارند.

مرتضوی با تأکید بر این‌که اقتصاد عدالت‌محور باید در سطح خوزستان توزیع شود، یادآورشد: برای اجرای این اقتصاد نیاز به فرهنگ تعاون است و خوزستان ظرفیت‌ها و منابع بسیار زیادی برای اشتغال و تولید دارد.

وزیر کار دولت سیزدهم افزود: صنعت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این استان فراوان است و همسایه‌های بسیار خوبی در اطراف خوزستان است و زیبنده نیست که این میزان بیکار در سطح این استان باشد.

کد خبر: 59501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =