رشد تولید و مهار تورم باعث گسترش دامنه شمول تأمین اجتماعی می‌شود

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی درباره شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گفت: با تحقق افزایش تولید و کنترل تورم دامنه شمول سازمان تأمین اجتماعی در راستای شمار بیمه‌شدگان جدید گسترش خواهد یافت.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: ضمن اینکه تحقق شعار سال، موجب محقق شدن عدالت اجتماعی بیشتر در جامعه، پایداری منابع تأمین اجتماعی و ایجاد توازنی بین منابع و مصارف این سازمان خواهد شد.

او بیان کرد: در صورتی که با ثبات اقتصادی بتوان تورم در جامعه را کنترل کرد می‌توان ‌رونق اقتصاد و تولید در عرصه کسب و کار را شاهد باشیم.

رئیس شعبه ششم تأمین اجتماعی تبریز ادامه داد: به هر میزان عرصه تولیدی و اقتصادی کشور از رکود خارج و اقتصاد رقابتی و تولید بیشتر شود، نیروی کار بیشتری جذب شده و صنایع نیز توسعه داده می‌شود.

او اضافه کرد: با چنین سیاست‌گذاری و اقدامات اثربخش در عرصه تولیدی و اقتصادی کشور و به واسطه این برنامه‌ریزی‌های موثر، تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت.

رونق تولید باعث توسعه تأمین اجتماعی می‌شود

خسروشاهی افزود: در مقابل در سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و توسعه خدمات بیشتر دوباره، تولید رونق و بهره‌وری رشد بیشتری را شامل می‌شود.

او بیان کرد: این برنامه‌های افزایشی در عرصه تولید و بهره‌وری، چرخه‌ای را ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد رونق تولید باعث توسعه تأمین اجتماعی می‌شود.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی معتقد است: هرچقدر تأمین اجتماعی توسعه پیدا کند دوباره رشد و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت و چرخه‌ای رو به شکوفایی تولید و تأمین اجتماعی خواهد بود.

او افزود: سازمان تأمین اجتماعی و جامعه کاری دو مولفه مهم به شمار می‌روند که از هم تأثیر می‌پذیرند و یقینا بر هم تأثیر جدی خواهند داشت.

تقویت تأمین اجتماعی با تحقق شعار سال

خسروشاهی اضافه کرد: بنابراین هرچه قدر سازمان تأمین اجتماعی از نظر خدمات و ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت به افراد تحت پوشش توسعه و گسترش داده شود، امکان فراهم کردن رشد و تولید در جامعه بیشتر می‌شود.

به گفته او، تحقق شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» موجب تقویت ارتباط تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی از جمله بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و تأثیرپذیری بهتر آن برای جامعه و ذینفعان سازمان خواهد شد.

رئیس شعبه ششم تأمین اجتماعی تبریز ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر در این سازمان بزرگ بیمه‌ای باید توازنی بین منابع و مصارف ایجاد شود که تحقق شعار سال با افزایش شمار بیمه‌شدگان و رونق عرصه کسب و کار این موضوع را عملیاتی خواهد کرد.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون سازمان تأمین اجتماعی جمعیت ۵۳ درصدی را با بیش از ۴۵ میلیون نفر از جامعه را تحت پوشش دارد، افزایش بیمه‌شدگان جدید موجب اجرای به هنگام تعهدات بیمه‌ای و درمانی سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران می‌شود.

خسروشاهی تأکید کرد: تأمین اجتماعی اکنون خدمات گسترده‌ای در حوزه درمان، بیمه و بازنشستگی به ذینفعان خود ارائه می‌دهد که در صورت افزایش شمار بیمه‌شدگان و تأمین به موقع منابع، در راستا اجرای تعهدات و مصارف بهتر عمل خواهد کرد.

کد خبر: 59521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =