۵ پروژه زیرساختی در گروه سایپا تعریف شده است

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم بازدید وزیر کار از خط تولید شرکت مگاموتور گفت:در دهه ۹۰ بر کار و زیرساخت تلاش های لازم انجام نشد و اما در دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ پروژه زیرساخت در گروه سایپا تعریف شد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیموری در این مراسم اضافه کرد : در سال‌جاری روزانه تعداد ۲۴۵۰ خودرو در گروه سایپا تولید خودرو تولید شده است. همچنین سال گذشته بیش از ۳۲۰۰ کارگر و مهندس در گروه سایپا جذب شد.سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان لوازم یدکی در بازار توسط گروه سایپا فروخته شد.
او تاکید کرد: ۲۴۰ پروژه در خودروسازی در سال قبل در حوزه قطعه سازی و خودروسازی شکل گرفت و در خودروهایی مانند شاهین ۵۰۰ درصد مراجعه مردم به نمایندگی‌ها کاهش یافت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفت : گروه سایپا ۶ خودروسازی دارد که ۴ مورد از آنها بورسی هستند. در سال گذشته ۵۱۷ خودرو به بازر عرضه کردیم که در ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است. در ۶ ماهه دوم سال گذشته هیچ خودرویی از سایپا از طریق قرعه کشی عرضه نشده است. امروز ۳ خودروی گروه سایپا با موتوری که در خط تولید است، مجهز می‌شوند. خط تولید مذکور یا ارزش حدود ۳۰ میلیون یورو به دست مهندسان داخلی راه‌اندازی شده است.
تیموری افزود : خانواده موتورهای آخرین نسل موتورهای دنیا ظرف سال جاری با نازلترین قیمت به کشور وارد خواهد شد. در سال آینده خط تولید مذکور در کفش ملی احداث می‌شود. خروجی تولید این موتورها ۲۵ درصد مصرف سوخت را کاهش و ۴۰ درصد بهره وری را افزایش خواهد داد.
وی همچنین بیان کرد: سال آتی اولین خودرو هیبریدی آریا با مصرف زیر ۱.۵ لیتر عرضه خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه مراسم امروز تاکید کرد: امروز بیش از ۵ هزار خودروی CNG در خط تولید سایپا تولید می‌شود.
تیموری بیان کرد: در توافق با شهرداری تهران خودروهای الکتریکال را برای بهره‌مندی آنان وارد و در سال آتی خط تولید آنها راه‌اندازی خواهد شد. تمرکز بر خودروهای تجاری و کار را در شرکت زامیاد اتفاق می‌افتد. پروژه وانت آریا نیز در این حوزه محقق شده است.
او ادامه داد: نیسان لانگ سایپا امکان جایگزینی خودروهای ۶ و ۸ تن را دارد. امروز برای خودروهای ۶ تن ۲ میلیارد تومان باید هزینه شود که این خودرو با یک چهارم هزینه در دسترس است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: احداث خط رباتیک سایپا را در سالن‌های قدیم انجام خواهیم داد. سال جاری جذب بیش از ۴ هزار نفر را در گروه سایپا برنامه ریزی کرده‌ایم. سایپا اولین خودروهای CBU را از بهترین برند با کیفیت چینی به کشور وارد می‌کنیم.
تیموری ادامه داد : هر کاری در گروه سایپا باید در قالب تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای جذب شوند. نیازهای سال این گروه خودروسازی باید به سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: باید سیستمی ایجاد شود که کارگران دائما مورد پایش عملکرد قرار گیرند و سال جاری این مهم را انجام می‌دهیم.
او ادامه داد: سال گذشته موفق به جذب ۳۰۰ نفر مهندسان تخصصی مختلف شده‌ایم که آنها از دانشگاه‌های برتر کشور در سایپا مشغول به کار شده‌اند و سال جاری نیز این برنامه را داریم.

کد خبر: 59663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =