اکسپو فرصت مغتنمی برای معرفی محصولات و توسعه صادرات است

مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران در نمایشگاه اکسپو گفت: حضور در نمایشگاه‌ها فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت و توانمندی تولیدی شرکت‌ها به حساب می‌آید و امیدواریم دعوت از ۱۴۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از نمایشگاه اکسپو دستاوردهای صادراتی خوبی را برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به ارمغان بیاورد.

مرتضی اعیانی در غرفه این شرکت در نمایشگاه اکسپو در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین با تاکید بر نقش استراتژیک صادرات در اقتصاد کشور اضافه کرد: ظرفیت صادرات در رشد و استمرار تولید بسیار مهم و برجسته است به‌ویژه کشورهایی که در حوزه صادرات کارنامه و عملکرد قابل دفاع و موثری دارند قطعا نقش آنها در افزایش درآمدهای ارزی و رشد اقتصادی کشور بیشتر و انکارناپذیر است.

او در معرفی محصولات تولیدی خود گفت: شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران به عنوان صادرکننده و واردکننده ۱۹ کارخانه تولیدی و پنج واحد کشت و صنعت و دامداری با برند پگاه است.

اعیانی در تفکیک دو دسته محصول تولیدی این شرکت عنوان کرد: دسته‌ای از محصولات ما از جمله خامه و شیر استریلیزه قابل عرضه در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند. دسته دوم محصولات شرکت در حلقه تولید مواد غذایی از جمله کیک‌ها ، کلوچه و مواد لبنی کاربرد دارند و در کشورهای هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران تاکید کرد: شیر خشک صنعتی، کره‌های فله‌ای، پودر بستنی در کشورهای هدف مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
او با اشاره به تولید پودر خامه در این شرکت گفت: فرایند و تکنولوژی تولید این محصول برای نخستین بار توسط شرکت پگاه کلید خورده است و خوشبختانه پودر بستنی نیز توسط شرکت صادرات آن در حال انجام است.
اعیانی درباره کشورهای هدف صادرات محصولات شرکت اضافه کرد : محصولات ما عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و روسیه صادر می‌شوند.
او درباره حجم و میزان صادرات محصولات شرکت افزود : سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۰ میلیون دلار صادرات و ارزآوری به کشور داشتیم.
اعیانی گفت: به حضور در نمایشگاه‌ها اعتقاد عمیق داریم خصوصا این ابزار ظرفیتی برای شناساندن توانمندی و محصولات بنگاه‌های تولیدی با هزینه‌های محدود به شمار می‌آید.

وی افزود : قطعا با دعوت کشور ما از ۱۴۰۰ بازرگان خارجی و بازدید آنها از نمایشگاه امیدواریم که فرصت‌های خوبی برای معرفی و شکل‌گیری گفت وگوهای تجاری شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در حوزه صادرات رقم بخورد .
او در بیان عمده ترین چالش پیش روی شرکت‌های تولیدی صادر کننده کشور گفت: ارزی که صادرکننده به کشور وارد می‌کند به نرخ روز برداشته نمی شود در حالیکه باید با نرخ روز محاسبه شود.
اعیانی ادامه داد: متاسفانه ارزهایی که وارد کشور می‌شود بر اساس نرخ دستوری خریداری می‌شوند و این مسأله امکان و قدرت رقابت را از بین می‌برد.
او تاکید کرد: اگر ورود حاکمیت به حوزه صادرات و بخشنامه‌های دستوری حذف شوند قطعا شرکت‌های تولیدکننده با تولید محصولات باکیفیت و استاندارد می‌توانند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند و بیش از پیش بدرخشند.
اعیانی درباره تاثیر تورم بر تولید و عملکرد شرکت‌ها گفت: اولین پیامد تورم بر تولید ، کاهش تقاضا است . شرکتی که می‌تواند با ظرفیت صد در صد فعالیت کند به خاطر تورم و به تبع آن کاهش قدرت خرید مصرف کننده، ناگزیر می‌شود که محصولی با کیفیت و بهای تمام‌شده کمتر تولید کند.
اعیانی بخش سخت افزاری و تجهیزات غرفه های نمایشگاه اکسپو را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم که با انعکاس خلاءهای موجود در خصوص نوع چینش و شکل ظاهری برخی از غرفه‌ها به مجریان این نمایشگاه، امکان جلب رضایت خاطر بیشتر غرفه‌داران و شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری نیز در روزهای باقی مانده نیز نمایشگاه فراهم شود ‌تا در فضایی مناسب نمایش و معرفی محصولات و گفتگوهای صادراتی و سرمایه گذار محور شکل بگیرد.

کد خبر: 59865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =