برنامه ریزی برای صادرات ۱۵۰ تن از محصولات سلولزی شرکت در دستور کار است

نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صنایع کاغذسازی قائمشهر در نمایشگاه اکسپو گفت: صادرات شرط لازم توسعه کشور است و کاغذسازی قائمشهر نیز از فرصت اکسپو برای معرفی محصولات و توسعه صادرات در بازارهای هدف استفاده می‌کند.  

مهدی کاملی در گفتگو با خبرنگار آتیه آنلاین در معرفی محصولات و هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو گفت: این مجموعه انواع محصولات سلولزی و بهداشتی در سطح کشور تولید و توزیع می‌کند.

او در ادامه افزود: ما تنها تولیدکننده محصولات سلولزی- بهداشتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستیم و با چهار برند سرو، پرژن، ونوشه و آزالیا محصولات خود را در سراسر کشور توزیع می‌کنیم.

او در مرور سابقه فعالیت شرکت گفت: سابقه فعالیت آن به ۵۰ سال پیش در سال ۱۳۵۵ با نام حریر در قائمشهر به ثبت رسید و اوایل دهه ۷۰ بورسی شد و دهه ۸۰ متاسفانه به دلیل مشکلاتی توقف فعالیت داشت و در دهه ۱۳۹۰ مجدد شروع به فعالیت کرد.

کاملی افزود: در حال حاضر این مجموعه در شهرستان قائمشهر با اشتغالزایی مستقیم بیش از ۵۰ نفر مشغول به تولیدند.

نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صنایع کاغذسازی قائمشهر درباره هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو گفت: اگرچه در حال حاضر صادرات محصول داریم اما حضور در این نمایشگاه به منظور توسعه سطح و میزان صادرات است و امیدواریم این حضور نمایشگاهی میزان مشتریان ما را افزایش دهد.

کاملی اضافه کرد: پیش از کرونا صادرات ما خوب بود و پس از آن با کاهش محصول در کشور، صادرات محصولات ممنوع شد و بخشی از بازارهای بدست آمده در کشورهای همسایه از دست رفت. پس از کرونا وزارت صمت مجوز صدور به تولیدکنندگان این محصولات را صادر کرد.

او در ادامه گفت: امیدواریم این حضور اول نمایشگاهی ما دستاوردهای خوبی داشته باشد، از روز اول نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای همسایه از جمله روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و برخی کشورهای آفریقایی از غرفه بازدید و مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

او در بیان ظرفیت تولید و صادرات کارخانه افزود: توان تولید ماهانه کارخانه ۳۰۰ تن است و در حال حاضر با توجه به کمبود مواد اولیه و تاثیر نرخ ارز بر مواد اولیه کالای ما که صد در صد وارداتی است با ظرفیتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن تولید داریم.

کاملی اضافه کرد: برنامه‌ریزی صادرات محصول از ظرفیت باقیمانده تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم. ما در حوزه تولید محصولات سلولزی به خودکفایی رسیده‌ایم و قطعا برای صادرات محصول پرقوت‌تر فعالیت خود را دنبال می‌کنیم.

صنایع کاغذسازی قائمشهر یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور است که در کنار دیگر شرکت‌های تابعه وزارت کار و تامین اجتماعی از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن ۲۷ نمایشگاه اکسپو مشغول معرفی محصولات و مذاکرات صادراتی خود است.


کد خبر: 59900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =