گسترش خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی قوت قلب بیمه‌شدگان است

نماینده مردم ایذه، باغ‌ملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی سبب قوت قلب مردم در دسترسی به درمان می‌شود.

عبداله ایزدپناه در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به افتتاح درمانگاه تأمین‌اجتماعی باغملک در دهم فروردین امسال، افزود: خوشبختانه با فعالیت این درمانگاه، خدمت و کمک بزرگی به بیمه‌شدگان منطقه در دسترسی به نیازهای درمانی شده است. به‌طور حتم چنین خدماتی سبب رضایت‌مندی جامعه تحت پوشش می‌شود و امید است که با توسعه خدمات این درمانگاه، خدمات بیشتر و مطلوب‌تری به مردم و بیمه‌شدگان ارائه شود.

وی گفت: از میان جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان باغملک، ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود. همچنین حدود ۱۰ هزار نفر نیز در شرکت‌ها و ادارات خارج از شهرستان به صورت شناور از پوشش بیمه برخوردارند که حق‌بیمه آن‌ها در شهرستان باغملک واریز می‌شود و در نتیجه از خدمات بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی این شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مجلس ادامه داد: برای راه‌اندازی این درمانگاه مسئولان استانی به ویژه مدیر و معاون درمان تأمین‌اجتماعی استان زحمات زیادی را متحمل شدند که از همه آن‌ها صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ایزدپناه با بیان اینکه مهمترین انتظار مردم از تأمین‌اجتماعی داشتن یک درمانگاه مجهز، به‌روز و متناسب با استانداردهای بهداشت جهانی است، افزود: همچنین برخورداری از پزشکان متخصص و کادر مجرب نیز مهم است. داشتن یک درمانگاه مستقل و شبانه‌روزی که امکان دسترسی آسان به خدمات آن فراهم شود، می‌تواند باعث قوت قلب مردم شده و اعزام بیمار به سایر شهرها را منتفی کند.

او درباره وضعیت معیشت مردم باغملک، بیان کرد: بیشترین درآمد مردم برای گذران معیشت، از طریق دامداری و کشاورزی سنتی حاصل می‌شود و با توجه به هزینه‌های بالای دامداری و کشاورزی، فعالیت در این مشاغل مقرون به‌صرفه نیست.

نماینده مردم ایذه، باغ‌ملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشاورزی و دامداری مشروط به حمایت دولت برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی برای بهره‌وری بهتر است که همت و اقدام دولت را می‌طلبد. درحال حاضر تعداد زیادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار دارند و جمعی نیز در نوبت برخورداری از این پوشش به‌سر می‌برند. بخشی از اقشار این مردم را کاسب‌کاران و مغازه‌داران تشکیل می‌دهد و تعدادی هم کارمند هستند که با راه‌اندازی شغل دوم برای امرار معاش در شرایط تورم افسارگسیخته تلاش می‌کنند.

ایزدپناه با اشاره به راه‌کارهایی برای بهبود معیشت مردم به ویژه توسعه اشتغال و افزایش پوشش بیمه‌ای، ادامه داد: با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان، راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ، می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدزایی مناسبی را برای مردم ایجاد کند. راه‌اندازی کارخانه‌ سیمان، نساجی، پتروپالایش، صنایع تبدیلی و گردشگری از این دست مشاغل را تشکیل می‌دهد. همچنین برنامه‌ریزی در راستای حمایت از مشاغل خانگی، راه‌اندازی طرح‌های زود بازده و جذب سرمایه‌گذار با برقراری شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که اجرای این برنامه‌ها درحال پی‌گیری است.

مراسم افتتاح درمانگاه باغملک با حضور هدایت‌اله عبدی‌زاده، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خوزستان، عبدالرضا روشنی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی، عبداله ایزدپناه، نماینده مردم باغملک در مجلس شورای اسلامی، فرج‌الهی فرماندار، دکتر کاویان، معاون خدمات درمانی مدیریت درمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. این درمانگاه سی‌ و سومین مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در استان خوزستان است. شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

کد خبر: 59921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =