پراکندگی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در ۶۰ نقطه جغرافیایی

حمیدرضا آوینی، مسئول برنامه‌ریزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: با توجه به حضور و فعالیت ۱۳ شرکت و ۴۵ شعبه در زیرمجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی، می‌توان آن را هلدینگ انبارهای عمومی دانست که در حدود ۶۰ نقطه جغرافیایی خدمات لازم را به صاحبان کالا و تجار در سطح کشور ارائه می‌دهد.

آوینی روز دوشنبه در جریان نمایشگاه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو (expo ۲۰۲۳) در گفت‌گو با آتیه آنلاین بیان کرد: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در سال ۱۳۴۰ به عنوان نهاد مکمل فعالیت‌های گمرک در زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در آن زمان تاسیس و آغاز به فعالیت کرد.

او با اشاره به اینکه این شرکت در مدت بیش از ۶ دهه فعالیت بازوی اجرایی و امین گمرک جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است، افزود: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در سال ۱۳۸۷ در طی تغییراتی از زیرمجموعه وزارت اقتصاد تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفت.

این کارشناس حوزه گمرک ادامه داد: از بدو تاسیس این شرکت، ارائه خدمات لجستیکی، انبارداری و تخلیه و بارگیری و گمرکی کالا از مهم ترین اقدامات انجام شده در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بوده که همچنان در این مجموعه در حال تحقق است. البته طی این سالها فعالیت‌های حوزه حمل و نقل بین المللی نیز به مجموع اقدامات این مجموعه گمرکی و انبارداری اضافه شده است.

آوینی در ادامه با بیان اینکه در این راستا کالاها از مبدا تحویل گرفته و با انتقال به محدوده گمرکی و انجام تشریفات گمرکی توسط صاحب کالا، پس از حضور کالا در انبارهای داخلی، بار با استفاده از حمل و نقل داخلی به مقصد انتقال داده شود، تاکید کرد: بر اساس برآوردها حدود ۶۰ درصد حوزه لجستیک به بخش حمل و نقل اختصاص دارد و ۴۰ درصد دیگر مربوط به تشریفات گمرکی و زیرساخت و انبارداری است.

او بیان کرد: ما در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تقریباً در این مسیر در حوزه حمل و نقل بین‌المللی، انبارداری و تخلیه و بارگیری کالا در محوطه گمرکی و البته در حوزه حمل و نقل داخلی حضور داریم.

مسئول برنامه‌ریزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: به طور تقریبی ۹۵ درصد بار واردات کشور در حوزه واردات و حدود ۷۰ درصد بار واردات در بخش زمینی در اختیار انبارهای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی قرار دارد. در حوزه دریایی نیز این شرکت با حضور در بنادر امام خمینی(ره) و لنگه فعالیت داریم که در این بخش با شرکت‌ها و فعالان حاضر در بندر رقابت داریم.

او با تاکید بر اینکه البته رقابتی فعالیت‌های ما در این مجموعه بیشتر در بخش‌های زمینی و هوایی است که با حضور در این حوزه‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهیم، توضیح داد: اکنون بیش از ۲ هزار نفر در مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

آوینی همچنین گفت: حفظ و توسعه بازارهای در اختیار، یکی از استراتژی‌های این مجموعه به حساب می‌آید که البته با توجه به گستره حضور ما در بخش‌های زمینی و هوایی و مزیت‌های رقابتی شرکت در این حوزه‌ها، امکان حضور برای رقبا به سختی فراهم می‌شود. همچنین حفظ سهم ما در حوزه ریلی نیز از دیگر هدف‌گذاری‌های ما در این شرکت است.

وی در ادامه نشان دادن توانایی‌های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در حوزه لجستیک را از مهم‌ترین اهداف حضور در این نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ادانست و بیان کرد: بیش از ۳۰ نقطه از مجموع وضعیت جغرافیایی انبارهای شرکت در حوزه‌های مرزی با فعالیت‌های صادراتی محسوب می‌شود که ما با حضور در این مکان‌ها خدمات لازم به تجار و صادرکنندگان ارائه می‌دهیم.

کد خبر: 59929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =