گفت‌وگوی مدیران‌عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری با وزیر کار در نمایشگاه اکسپو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز( ۱۹ اردیبهشت ماه) با حضور در نمایشگاه اکسپو از شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه این وزارتخانه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید و با مدیران‌عامل و مسئولان این شرکت‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سید صولت مرتضوی ضمن بازدید از محصولات متنوع پرسلانی و دیواری آپادانا سرام در نمایشگاه اکسپو در گفت‌وگو با فرهاد خادمی، مدیر روابط عمومی این شرکت میزان صادرات این مجموعه را مورد سوال قرار داد و خادمی در پاسخ به پرسش وزیر، از صادرات ۱۰۰ میلیارد تومانی آپادانا سرام خبر داد.

صادرات ۱۳۷ میلیون دلاری صنایع شیر ایران

وزیر کار پس از آن با بازدید از شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران درباره میزان تولید محصولات این مجموعه با مرتضی اعیانی مدیرعامل این شرکت گفت وگو کرد.

اعیانی گفت که سال گذشته صنایع شیر ایران ۱۳۷ میلیون دلار صادرات محصول به ۱۸ مقصد صادراتی دنیا را در کارنامه خود به ثبت رسانده و نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد ارزی داشته است.

آغاز گسترش صادرات کفش ملی

مدیر عامل گروه صنعتی ملی نیز در بازدید وزیر کار از غرفه این گروه صنعتی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی تولید، نوید داد که همزمان با حضور در این نمایشگاه برای نخستین بار انعقاد قرارداد صادرات به کشورهای آفریقا، عمان، افغانستان و عراق در مرحله نهایی‌شدن است و امیدواریم صادرات محصولات در آینده ای نزدیک به این کشورها آغاز شود.

جلوگیری از خروج ارز با تولید قطعات هواپیمایی

وزیر کار در بازدید از شرکت هواپیمایی آسمان با گفتگو با مهندسان سازنده قطعات هواپیمایی در جریان میزان تولید و ساخت قطعات قرار گرفت.

در پاسخ به پرسش وزیرکار درباره تعداد قطعات ساخته شده، یکی از مهندسان سازنده قطعات حاضر در غرفه با اشاره به تاثیر ساخت قطعات داخلی در جلوگیری از خروج ارز از کشور، جواب داد که بیش از۵۰۰ قطعه ابزار مخصوص صنعت هواپیمایی ساخته شده و افزایش میزان تولید قطعات نیز در دستور کار است.

این مهندس اعلام کرد هفت فروند در خطوط پروازی آسمان در لحظه شش هزار مسافر را جا به جا می‌کنند و سه فروند دیگر نیز زیر عملیات چک، تعمیر و نگهداری هستند.

مرتضوی با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های مهندسان برجسته در کشور تاکید کرد که اگرچه تولیدات حاضر خوب است اما با توجه به زیرساخت‌های موجود، رشد افزون‌تر تولید قطعات از این مجموعه توقع می‌رود.

تغییر راهبرد انبارداری به لجستیک

وزیر کار در بازدید از غرفه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گفت‌وگو با مهدی آل ابراهیم، مدیر عامل این شرکت در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای این مجموعه قرار گرفت.

آل ابراهیم اعلام کرد که طبق ابلاغیه صندوق بازنشستگی کشور در گام اول تدوین برنامه راهبردی کلان برای مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

او در ادامه با بیان اینکه دیگر استراتژی انبارداری در دنیا منسوخ شده به تغییر رویکرد شرکت به سمت لجستیک اشاره کرد و گفت که خوشبختانه ۹۵ درصد هوایی و ۷۰ درصد زمینی را گذشتگان زحمت کشیدند. با این وجود پراکنش فعالیت شرکت بیشتر زمینی است و متاسفانه در حوزه دریایی ضعیف هستیم و قرار است که از این پس بر ۰ درصد دریایی متمرکز شویم.

آل ابراهیم با اشاره به پروژه مشترک شرکت با بیمه ملت اضافه کرد که در راستای هم‌افزایی طرح مشترکی با بیمه ملت انجام شد که با اجرای آن چهار هزار میلیارد ریال گردش و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سود داخل صندوق باقی ماند.

او گفت قصد دارند که از ظرفیت نمایشگاه در راستای گسترش هم‌افزایی و توسعه خدمات، طرح‌ها و برنامه‌های مشارکتی را نیز بیشتر پیگیری و دنبال کنند.

درخواست از وزیر برای استفاده همکاران از خدمات شرکت ایرانگردی و جهانگردی

این شرکت وزیر کار در بازدید از غرفه شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی وجهانگردی با فریبا عباسی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی هتل های این شرکت گفت و گو کرد. عباسی با اشاره به سابقه طولانی این مجموعه در ارایه خدمات رفاهی و گردشگری، دو سهام دار بودن این شرکت(صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی) را مانعی در تحقق اهداف و ماموریت های این شرکت خواند و تدبیر برای رفع این مشکل را درخواست کرد او در ادامه از وزیر کار تقاضا کرد که به سازمان ها و دستگاه های متبوع ابلاغ کنند که از خدمات رفاهی این شرکت بهره مند شوند. وزیر تاکید کرد که در صورت تعریف و تعیین مشوق هایی از سوی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی جهانگردی، قطعا برای بهره مندی از خدمات ایجاد انگیزه می شود.

کد خبر: 59979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =