یکپارچه‌سازی درگاه‌های بیمه‌ای و سازمان مالیاتی با هدف هوشمندسازی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اهمیت پروسه هوشمندسازی در این سازمان گفت: یکی از برنامه‌ها در راستای اجرای طرح تأمین اجتماعی هوشمند، بخش یکپارچه‌سازی درگاه‌های بیمه‌ای و سازمان مالیاتی است.

دامون خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به یکی از پروژه‌های کوتاه‌مدت تأمین اجتماعی افزود: این موضوع به یکپارچه‌سازی درگاه‌های بیمه‌ای و سازمان مالیاتی برمی‌گردد زیرا تا به امروز هیچ ارتباطی بین سازمان مالیاتی و تأمین اجتماعی نبوده است.

او بیان کرد: اگر قرار است خدمات موثرتری به ذینفعان و مخاطبان این سازمان ارائه شود باید این ارتباط و یکپارچگی صورت گیرد که براساس برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی انجام شده در یک یا دو ماه آینده این موضوع به نتیجه می‌رسد.


اجرای سامانه ۳۰۷۰ برای ارائه خدمات غیرحضوری

خدابنده با اشاره به رویکرد سازمان تأمین اجتماعی در این دوره به مقوله هوشمندسازی افزود: هوشمندسازی یک فرآیند نیست بلکه یک پروسه است تا بتوان در این پروسه شاهد رضایتمندی افراد تحت پوشش سازمان به ویژه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باشیم.

او ادامه داد: در دوره مدیریت گذشته سازمان تأمین اجتماعی تلاش کرده است با اجرای سامانه ۳۰۷۰ خدمات غیرحضوری را برای همه جامعه تحت پوشش و ذینفعان ایجاد کند که در آن مقطع زمانی به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی برای ارائه خدمت به جامعه هدف در سازمان محسوب می‌شد.

خدابنده افزود: با راه‌اندازی و اجرای این سامانه شرایطی فراهم شد تا بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری به برخی از خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند و از مراجعه آنها به شعب تأمین اجتماعی و مراکز درمانی جلوگیری شد.


تعریف مسیر جدیدی برای اجرای هوشمندسازی و ارائه خدمات بهتر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دوره جدید اجرای طرح تأمین اجتماعی هوشمند تلاش شد نواقص این پروسه برطرف و مسیر جدیدی برای ارائه خدمات در قالب هوشمندسازی تعریف شود تا بتوانیم علاوه بر رفع نواقص شرایط بهتری را در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر ایجاد شود.

خدابنده ضمن تقدیر از زحمات انجام شده در دوره گذشته سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار گرفته است، استفاده از داده‌های تأمین اجتماعی است تا بتوان داده‌های انبارهای این سازمان تامین را ایجاد کنیم زیرا این مسئله می‌تواند در مسیر هوشمندسازی خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان تأثیرگذار باشد.

او با اشاره به یکپارچگی و تهیه انبار داده‌های سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: این موضوع اکنون در دستور کار قرار دارد و یکی از مهمترین پروژه‌ها در راستای اجرای پروسه ویژه هوشمندسازی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: برای ارائه خدمات مناسب غیرحضوری نیاز به ایجاد انبار داده‌ها در تأمین اجتماعی بود.

دریافت خدمات از اپلیکیشون «تأمین من»

خدابنده گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در این دوره از مدیریت سازمان تامین اجتماعی انجام شده است موضوع رونمایی از اپلیکیشن «تأمین من» است که اکنون بیش از یک میلیون نفر این برنامه را نصب و خدمات مختلفی را در قالب خدمات هوشمند در بخش بیمه‌ای و درمانی دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعیبیان کرد: این اپلیکیشن در بین پنج اپلیکیشن دولتی رتبه مناسب و مطلوبی دارد بنابراین بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با نصب آن از خدمات همه‌جانبه این سازمان بهره‌مند شوند.

کد خبر: 60044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =