افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره از نظر جذب تسهیلات مشاغل خانگی در جایگاه دوم کشور قرار دارد گفت: اعتبارات مشاغل خانگی در این استان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی گفت: طی سال گذشته سهمیه استان کرمانشاه برای جذب تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که علاوه بر آن از محل سهمیه سایر استان‌ها ۱۰۶ میلیارد تومان جذب شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به‌دلیل جذب اعتبارات مذکور مورد تقدیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی قرار گرفت، افزود: با توجه به میزان اعتبارات جذب شده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از نظر جذب تسهیلات مشاغل خانگی در جایگاه دوم کشور ایستاد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: به‌دنبال رایزنی‌های انجام شده امسال میزان اعتبارات مشاغل خانگی در استان کرمانشاه با افزایش ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۶۵ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: سقف فردی تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی به‌ازای به‌کارگیری افراد تحت پوشش مناسب با سقف فردی حداکثر تا مبلغ چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

احمدی ادامه داد: طرح‌های اشتغالزایی باید منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه و مورد تائید دستگاه اجرایی ذیربط بوده و متقاضیان مربوطه هم آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی باشند.

وی با تاکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات از توزیع بین دستگاهی تسهیلات خودداری می‌شود، افزود: آن دسته از پشتیبانان فعال که درصدد توسعه فعالیت‌شان هستند، برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

مختار احمدی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی با توجه به عملکرد استان‌ها در جذب تسهیلات، منابع تخصیصی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و در صورتی که استانی در تاریخ یاد شده در جذب تسهیلات مذکور، پیشرفت مورد انتظار را کسب نکند، مابقی منابع تخصیصی به استان‌هایی که عملکرد موفق‌تری دارند، افزوده خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۷ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک توسعه تعاون و ۱۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان توسط بانک رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.

احمدی بیشترین اعتبار تخصیص یافته تسهیلات مشاغل خانگی را مربوط به بانک ملی با ۲۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان اعلام و اذعان کرد: ۱۴ هزار و ۱۷۳ میلیون تومان ازاین تسهیلات توسط پست بانک و ۲۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان توسط هریک از بانک‌های صادرات، تجارت قرض‌الحسنه مهر پرداخت می‌شود.

افراد دارای مجوز مشاغل خانگی متقاضی تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی مربوطه، از زمان و نحوه دریافت تسهیلات آگاهی یابند.

کد خبر: 60664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =