احداث درمانگاه جدید در شهرستان اهر در دستورکار سازمان تامین اجتماعی

رئیس درمانگاه اهر تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این مرکز درمانی تا سال ۱۴۰۱ تنها مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی  به بیمه‌شدگان در منطقه بزرگ ارسباران بود و در حال حاضر نیز بیماران از مناطق ورزقان و هریس به این مرکز مراجعه می‌کنند گفت: خرید زمین و احداث یک درمانگاه جدید با فضای مناسب از برنامه‌های آینده این درمانگاه است.

محمود مرده کتانی اصل در گفت‌و گو با آتیه‌آنلاین، به معرفی درمانگاه اهر و فضای فیزیکی، بخش‌ها و همینطور شیفت‌های فعال آن پرداخت و اضافه کرد: این درمانگاه با مساحت ۹۷۲ مترمربع و با برخورداری از کلینیک پزشکان، مامایی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان در دو شیفت صبح و عصر فعال است.

وی افزود: خدماتی چون ویزیت پزشکان عمومی و متخصص شامل متخصص قلب، متخصص زنان، متخصص اطفال، ویزیت مامایی، خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود.

رئیس درمانگاه اهر تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی به میزان استقبال بیمه‌شدگان از خدمات این مرکز اشاره کرد و گفت: میزان استقبال از سوی بیمه‌شدگان بالاست و سالانه ۸۱ هزار و ۹۶۳ پذیرش پزشک عمومی، ۱۱ هزار و ۷۹۸ پذیرش پزشک متخصص و ۱۰۶ هزار و ۲۴۲ خدمت دندانپزشکی ارائه شده است.

کتانی با بیان اینکه در مجموع ۳۲ نیروی انسانی اعم از رسمی، پیمانی و ماده ۲۰ و سه نیروی شرکتی در درمانگاه فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۲۳ نفر کادر درمان شامل چهار پزشک عمومی، سه دندانپزشک، سه پزشک متخصص، یک پزشک آزمایشگاه، یک پزشک داروساز، دو متصدی پذیرش، سه پرستار، یک ماما، سه دارویار و دو نفر کارشناس آزمایشگاه هستند.

وی اضافه کرد: اخیراً پزشک متخصص داخلی استعفا داده و احتمال قطع همکاری تمامی پزشکان متخصص به علت دریافتی کم وجود دارد.

رئیس درمانگاه اهر تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی پیرامون چالش‌های این مرکز درمانی نیز گفت: دریافتی کم پزشکان متخصص، کمبود فضا به دلیل افزایش تعداد پزشکان و عدم افزایش حقوق کارکنان غیر پزشک متناسب با نرخ تورم از جمله چالش‌هایی است که این مرکز درمانی با آن مواجه است.

کتانی پیرامون جایگاه این مرکز درمانی در سطح شهرستان گفت: این مرکز درمانی تا سال ۱۴۰۱ تنها مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در منطقه بزرگ ارسباران بود و در حال حاضر نیز بیماران از مناطق ورزقان و هریس به این مرکز مراجعه می‌کنند. خرید زمین و احداث یک درمانگاه جدید با فضای مناسب از برنامه‌های آینده این درمانگاه است.

رئیس درمانگاه اهر تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی درباره وضعیت دسترسی داروی مورد نیاز بیماران با وجود کمبودهای دارویی در دو سال اخیر بیان کرد: در مورد برخی داروها مشکلی وجود ندارد؛ ولی در زمینه داروهایی که در مقاطعی از سوی شرکت‌های دارویی یا توزیع نمی‌شوند و یا سهمیه‌ای و کمتر از نیاز توزیع می‌شوند شاهد بروز کمبودها و مشکلاتی هستیم.

کتانی از تمهیدات اندیشیده شده برای تامین دارو در درمانگاه اهر نام برد و گفت: هماهنگی مستمر با پزشکان درمانگاه و داروخانه جهت تجویز و انتخاب داروهای جایگزین هم‌گروه به عنوان مثال در مواقع توزیع کم آمپول بتامتازون LA در ماه‌های اخیر، آمپول متیل پردنیزلون تجویز و درمورد آنتی‌بیوتیک‌ها و شربت‌های ضد سرفه نیز همین کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در تجویز داروهایی که توزیع آنها با مشکل مواجه است نظیر سرم‌ها، در بعضی مواقع بیماران اولویت‌بندی می‌شوند و برای افرادی که وضعیت متوسطی دارند و امکان نوشیدن دارو را دارند پودر ORS به جای سرم تجویز و سرم برای بیماران بدحال مصرف می‌شود. اما در مجموع بسته به میزان مصرف داروهای پرمصرف که در مقاطعی به صورت غیر سهمیه‌ای توزیع می‌شوند با لحاظ بودجه درمانگاه، مقادیر زیادی خرید و دپو می‌شود.

کد خبر: 60681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =