تهیه و توزیع ۱۸ هزار سمعک در کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک با پیگیری سازمان بهزیستی و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میان متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیازهای افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، فاطمه عباسی گفت: به دلایلی از جمله نبود تولید داخلی و وابسته بودن به ارز ترجیحی، سازمان بهزیستی کشور با چالش‌هایی در زمینه تأمین به موقع سمعک برای توانخواهان گروه هدف و کمبود شدید در بازار مواجه شده بود.

او با اشاره به اینکه سمعک یک وسیله کمکی ضروری برای افراد با اختلال شنوایی است، افزود: نداشتن چنین وسیله‌ای می‌تواند بـرای ایـن افـراد مشکلاتی همچون عـدم ارتباط و مشارکت اجتماعی، افـت تحصیلی افراد ناشنوا و کم‌شنوا به ویژه دانش‌آموزان ایجاد کند.

عباسی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر از نهادهای مرتبط و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولید داخلی این وسیله ضروری و حساس، مکاتبات لازم با اداره کل تجهیزات پزشکی انجام شد که منجر به اقداماتی از قبیل اختصاص یافتن بخش عمده‌ای از سمعک‌های موجود و صدور حواله برای استان‌های سراسر کشور شد. این اقدام اثربخش منجر به تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک شده است که بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی این افراد را تأمین کرده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد با شناخت اهمیت موضوع از سوی نهادهای اثرگذار حوزه سلامت، نیاز افراد ناشنوا و کم‌شنوا در مسیر تلفیق اجتماعی و توانمندسازی این افراد و مطالبات به حق مددجویان تأمین شود.

کد خبر: 61039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =