انجام ۶۰ درصد ویزیت سرپایی شهرستان در درمانگاه بردسیر

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی بردسیر، (استان کرمان) استقبال از خدمات این مرکز را به عنوان تنها مرکز ملکی تآمین‌اجتماعی شهرستان، بسیار چشمگیر دانست؛ به نحوی که ۶۰ درصد ویزیت سرپایی منطقه در این درمانگاه انجام می‌شود.

دکتر محمدعلی حیدری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در دو شیفت صبح و عصر فعال است، افزود: درمانگاه در مساحتی به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده و مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی، دندانپزشک، مامایی، داروخانه، تزریقات‌وپانسمان، نوار قلب و آزمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی گفت: خدمات دندانپزشکی این مرکز در کنار سایر امکانات با استقبال بیماران مواجه است و اقداماتی مانند کشیدن دندان، ترمیم دندان و جرم‌گیری که زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارد، برای مراجعه کننده‌ها انجام می‌شود.

سرپرست درمانگاه بردسیر ادامه داد: از منظر آماری میزان این استقبال نیز قابل توجه است؛ به نحوی که روزانه به‌طور متوسط ۲۶۰ نفر از ویزیت پزشک عمومی، ۲۰ نفر از ویزیت مامایی و ۲۶۰ نفر از ویزیت پزشک عمومی بهره مند می‌شوند. همچنین روزانه ۳۰ پذیرش در واحد آزمایشگاه و ۱۸ پذیرش در واحد تزریقات و پانسمان به ثبت می‌رسد.

حیدری درباره وضعیت تهیه داروهای مورد نیاز بیماران، اعلام کرد: سبد دارویی درمانگاه براساس فارماکوپه دارویی تآمین‌اجتماعی فراهم است و آن دسته از داروهای در تعهد بیمه در دسترس بیماران قرار دارد.

او تاکید کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده، تهیه داروهای مزمن در اولویت قرار دارد و تلاش می‌شود تا با همکاری شرکت‌های دارویی، سبد این نوع داروها همواره کامل باشد. براین اساس، داروهای ضروری به طور پیوسته در انبار ذخیره می‌شود تا در زمان کمبود دارویی با مشکل مواجه نشویم.

سرپرست درمانگاه بردسیر با اشاره به فعالیت ۲۰ نیروی انسانی در این درمانگاه، افزود: از این تعداد، سه پزشک عمومی، یک ماما، دو دندانپزشک، یک داروساز، دو کارشناس آزمایشگاه، سه بهیار و دو دارویار، کارد درمان را تشکیل می‌دهند. همچنین سه منشی و سه نیروی اداری، مالی و خدمات در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

حیدری گفت: با توجه به حجم خدمات این مرکز، در برخی از زمینه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که از جمله آن می‌توان به منشی پزشک، دستیار دندانپزشک و پزشک آزمایشگاه اشاره کرد.

وی درباره مهمترین مسائل این مرکز، یادآور شد: پزشکان شاغل در این درمانگاه ساکن مرکز استان هستند که روزانه بین کرمان و بردسیر رفت‌وآمد می‌کنند؛ این درحالی است که ساعات کار ارفاقی شامل حال آن‌ها نمی‌شود و در نتیجه با مسائلی مانند افت انگیزه و نهایتا ترک کار آن‌ها مواجه می‌شویم. همچنین پرداختی دندانپزشکان متناسب با ساعات کار و عملکرد آن‌ها نیست که سبب کم‌رنگ شدن همکاری با تأمین‌اجتماعی می‌شود.

سرپرست درمانگاه بردسیر ادامه داد: با وجود همه این مسائل، اما این مرکز در زمینه پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم و بیمه‌شدگان از جایگاه رفیعی برخوردار است؛ به نحوی که ۶۰ درصد ویزیت سرپایی شهرستان در این مرکز انجام می‌شود و به عنوان تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی شهرستان، با حجم زیاد مراجعه کننده‌ها مواجه است.

حیدری اعلام کرد: از این‌رو یکی از برنامه‌های آینده این مرکز را تبدیل درمانگاه به پلی‌کلینیک تشکیل می‌دهد تا امکان ارائه خدمات تخصصی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه تخصصی و گسترش امکانات درمانی فراهم شود.

کد خبر: 61069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =