پذیرش ماهانه ۹هزار نفر در درمانگاه پلدختر

سرپرست درمانگاه شهدای تامین اجتماعی پلدختر (لرستان)، این مرکز را به عنوان دومین انتخاب بیمه‌شدگان برای رفع نیازهای درمانی پس از بیمارستان دانشگاهی برشمرد که به دلیل کیفیت مناسب خدمات، ماهانه ۹۰۰۰ نفر به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

دکتر سید محمد موسوی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز از بخش‌های کلینیک عمومی، کلینیک تخصصی و کلینیک دندانپزشکی تشکیل شده است، افزود: همچنین واحد مامایی، آزمایشگاه و تزریقات‌وپانسمان از دیگر امکانات درمانگاه را تشکیل می‌دهد و خدمات کلینیک در دو شیفت صبح و عصر فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به فضای فیزیکی درمانگاه که در مساحتی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع واقع شده است و نیز به دلیل خدمات مناسب درمانی، میزان مراجعه به این مرکز بسیار چشمگیر است؛ به نحوی که ماهانه به‌طور میانگین ۹۰۰۰ نفر از بیمه‌شدگان شهرستان پلدختر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست درمانگاه شهدای تامین اجتماعی پلدختر، گفت: علاوه بر ارائه درمان، دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز خویش نیز عامل مهم دیگری است که خدمات مرکز را با استقبال مواجه کرده است و می‌توان گفت؛ امکانات درمانی و دارویی رایگان «بسته» مناسبی را فراهم کرده تا از سرگردانی بیماران جلوگیری شود.

موسوی بیان کرد: سطح ارائه خدمات به گونه‌ای است که پس از بیمارستان دانشگاهی امام خمینی(ره) پلدختر، این درمانگاه در جایگاه دوم خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان قرار دارد و از طرفی مجاورت پلدختر با شهرستان‌ رومشگان و نیز شهرستان‌های دره‌شهر و ماژین در استان ایلام، سبب مراجعه بیماران از سایر نقاط به این درمانگاه شده است.

او با اشاره به تمهیدات درمانگاه در مواجهه با کمبودهای دارویی، اعلام کرد: با توجه به خرید اقلام مورد نیاز و دپوی آن در انبار دارویی، تاکنون کمبودی در این حوزه ایجاد نشده است؛ به ویژه اینکه براساس راهبردهای مدیریت درمان، مقرر شده تا با گسترش تعامل با شرکت‌های دارویی، امکان خرید و تهیه داروهای مورد نیاز در سال جدید فراهم شود.

سرپرست درمانگاه شهدای تامین اجتماعی پلدختر، تعداد نیروی انسانی فعال در این مرکز را ۳۰ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۵ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد که شامل ۶ پزشک عمومی، یک متخصص، ۲ دندانپزشک و سایر افراد حوزه درمان است. این تعداد نیروی انسانی پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان بوده و درحال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

موسوی گفت: با توجه به استقبال روزافزون از خدمات این مرکز، رفع چالش‌های مربوط به کمبود و گرانی دارو اولویت برنامه‌های درمانگاه را تشکیل می‌دهد که برای این منظور نیازمند افزایش بودجه دارویی هستیم.

وی ادامه داد: از طرفی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای درمانی مراجعه کننده‌ها ضرورت ارائه خدمات متنوع درمانی وجود دارد که برای این منظور درنظر است تا کلینیک‌های تخصصی اطفال و زنان و واحد رادیولوژی راه‌اندازی شود و خدمات آزمایشگاه گسترش یابد.

کد خبر: 61158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =