امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری سیستان و بلوچستان

در نشست معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی اصل ٤٤ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور اجرای سند توسعه بخش تعاون و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بخش تعاون با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بومی و منطقه‌ای و جلب حداکثری مشارکت مردم در توسعه و رونق اقتصادی استان، این تفاهم‌نامه تنظیم و با استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد.

وی افزود: همکاری در زمینه توسعه بخش تعاون در استان با هدف کاهش تصدی‌گری دولت، مردمی کردن اقتصاد، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه در دست نیروی کار و مولد، توسعه مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ تعاون کارگروهی، استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان با هدف رشد و توسعه همه جانبه و افزایش سطح رفاه اجتماعی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اجرای طرح "تعاون شهر" در شهرستان هامون، کمک به اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از طریق تعاونی، بسترسازی برای ورود بخش تعاونی به فعالیت‌های اقتصادی و افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ملی و استان، گسترش عدالت اجتماعی از طریق توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش تعاون و توانمندسازی سواحل مکران با توجه به تاکید رییس‌جمهور با استفاده از توان مجموعه تعاونی از جمله اهدافی است که با امضای این تفاهمنامه پیگیری می‌شود.

مسکنی گفت: همچنین به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه، ستادی تحت عنوان " ستاد عالی هماهنگی توسعه بخش تعاون استان" به ریاست استاندار و عضویت مدیران ذیربط استانداری با معرفی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخش تعاون تشکیل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: این استان سرشار از ظرفیت بالقوه است که می توان با ورود و حمایت شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آنها را تبدیل به بالفعل کرد.

محمد کرمی افزود: بخش معدن، کشاورزی و شیلات از جمله موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر شد و امیدواریم در سه ماه آینده منجر به اتفاقات خوبی در مسیر توسعه استان باشیم.

کد خبر: 61293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =