بیان هنری فرداساز و تزریق حال خوب به خانواده‌ها

دبیر علمی رویداد فرداساز با اشاره به مسأله پیری جمعیت و ضرورت ترویج خانواده‌ها به فرزندآوری گفت: ابزار هنر از چنان ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌توان با بهره‌گیری از آن حال جامعه را خوب کرد و به همین منظور تلاش فرداساز بر این است که با تشویق خانواده‌های تک فرزند به تعدد فرزندان، آینده‌ای امیدبخش و نشاط‌آور را ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، محبوبه داوودی‌کهکی در جلسه پرسش و پاسخ این رویداد گفت: به دلیل گستردگی مباحث حوزه جمعیت و ضرورت های افزایش جمعیت در گام اول، افزایش جمعیت را در اولویت قرار داده شده است. بنابراین خانوارهایی که یک فرزند دارند بهترین و درست ترین گروه هدف هستند به دلیل اینکه مقاومت ذهنی آنها در برابر داشتن فرزند را شکسته اند و آمادگی بیشتری در این زمینه دارند و می توان آنها را به فرزند بیشتر تشویق کرد.

داوودی‌کهکی افزود: اینکه بعضا گفته می شود که خانواده های با سطح درآمدی بالا بیشتر به فرزندآوری تمایل نشان می دهد نتایج تحقیقات ما عکس این موضوع را نشان می دهد و اغلب فرزندان کمتری دارند.

دبیرعلمی فرداساز گفت: اینکه ما موضوع و محورهای فرداساز را تحدید کردیم برآمده از رویکرد فرهنگی برگزارکنندگان اسیت که با بیان هنری علاوه بر طرح یک موضوع مهم، حس خوب در مردم ایجاد کنیم. تهدید و ترساندن به فرزندآوری و تعدد فرزندان کارگشا نیست.

داوودی در پاسخ به اینکه آیا تنگناهای معیشتی خانواده ها و تشویق آنها به فرزندآوری، چالشی برای خلق پوستری هنری و خلاقانه برای فرزندآوری نیست، گفت: پیری جمعیت بحران جدی پیش روی کشور خواهد بود اگر جامعه را با بهره گیری از ابزارهای مختلف و سیاست های حمایتی به فرزندآوری تشویق نکنیم.

او تأکید کرد: زبان هنر و گرافیک می تواند برای انتقال پیام های مهم کارساز باشد. خلق اثرهنری با محوریت تشویق خانواده به فرزندآوری که موثر در کاهش تبعات ناشی از پیری جمعیت اسیت به معنای انکار مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی نیست.

دبیرعلمی فرداساز گفت: ایده محوری و اصلی طراحی پوستر برای تشویق فرزندآوری، تصویری از خانواده شاد با فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ ها است. نگاهی امیدبخش به آینده باید ارایه کرد و تصویرسازی ها با تمرکز بر خانواده های متوسط و تک فرزند باشد که به نظر می سد اثرگذارتر خواهند بود.

داوودی‌کهکی گفت: فرداساز تجربه نخست ترویج فرزندآوری با بهره‌مندی از ابزار هنر توسط مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی و موسسه آهنگ آتیه است و در ادامه راه تلاش خواهد شد که با توجه به مسایل مهم احصاء شده در حوزه سیاست‌های جمعیتی، برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه و اثربخش دیگری در زمینه این مسأله مهم ملی تدوین و اجرا شود.

رویداد فرداساز؛ کارگاه طراحی پوستر با موضوع جوانی جمعیت به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی و موسسه فرهنگی و هنری آهنگ‌آتیه از روز گذشته ( ۳۰ خردادماه) در فرهنگستان هنر تهران آغاز شده و فردا (اول تیرماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر: 61375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =