دغدغه جمعیتی در فرداساز دیده شده است

مسعود زمانیان، فعال و هنرمند حوزه‌ گرافیک گفت: دغدغه لازم جامعه در حوزه‌های جمعیتی و  چالش‌های این حوزه به درستی در رویداد فرداساز دیده شده است.

زمانیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: چالش‌های جمعیت در دهه‌های گذشته بحران جمعیت را رقم زده و این می‌توان برای آینده کشور خطرناک باشد. فرداساز تلاش در بررسی سیاست‌های جمعیتی با دیدگاه هنری را با رویکرد متفاوت دنبال کرده است.

او ادامه داد: دیده نشدن هنر در راستای تاثیرگذاری بر شرایط روز و چالش‌های جامعه در طول دهه‌ها، خلاء در این حوزه به وجود آورد که البته امروزه این مهم از طرف مردم و مسئولان دیده شده است که البته نیازمند توجه بیشتر خواهد بود.

این فعال حوزه هنر اضافه کرد: به مانند همه گروه‌های شاغل جامعه و رسالت تعریف شده آنان، هنرمندان نیز با استفاده از ابزار و خلاقیت، امکان تاثیرگذاری بر جامعه را در قالب رویدادهای موثر خواهند داشت. احساس وظیفه، کار هنرمند است و از این طریق ذائقه هنر و مسئولان باید به سمت و سوی تاثیرگذار پیش رود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: در قالب رویداد فرداساز، نماد دست‌های پرشمار در بین خانواده‌ها و شکل دادن خانواده شاد و پرجمعیت را با استفاده از ایده‌های مرتبط با حوزه جمعیت به تصویر خواهم کشید. بازی‌هایی که در دوران کودکی در خانواده‌های پرجمعیت شکل می‌گیرد، بعدها در جامعه بهتر دیده می‌شود و این مهم ایده من برای خلق اثر هنری قرار گرفت و البته این ایده را در مجموعه سه پوستر در اشکال مختلف دنبال می‌کنم.

زمانیان برای تاثیرگذاری آثار خلق شده در رویدادهایی مانند فرداساز باید روش ها و توسعه اکران را در جهت تاثیر بر جامعه باید مورد توجه قرار داد. تاثیر تصاویر در مواقع لزم بر ذهن مخاطبان است که رشد بلوغ جامعه در حوزه‌های مختلف را موجب می‌شود. او گفت: در واقع تولید آثار فاخر بدون اکران مناسب، بدون تاثیرگذاری بر جامعه خواهد بود.

کد خبر: 61409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =