اصناف حلقه میانی رونق بازار و رشد تولید هستند

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصناف را حلقه میانی رونق بازار و رشد تولید کشور دانست و گفت: انتظار می‌رود جامعه اصناف همچنان دولت را کمک کنند و رونق و ثبات به بازار برگردد که البته این مهم آغاز شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی جمعه ۲ تیرماه در همایش بزرگداشت روز اصناف در شهرکرد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک دهه اخیر بر اقتصاد تأکید بسیار داشتند و امسال هم عنوان سال را مهار تورّم و رشد تولید نام‌گذاری کردند و در همین راستا نمی‌توانیم نسبت کسب‌وکار و تولید را با این شعار از دو جنس جداگانه بدانیم.

او با بیان اینکه تولیدکننده و توزیع کننده توأمان در صف اصناف قرار دارند و اصناف هم در رشد تولید و هم در مهار تورّم نقش مهمی دارند، گفت: در دهه ۹۰ کشور به‌ سبب دلایل داخلی و خارجی از رشد اقتصادی خوبی برخوردار نشد و ضریب جینی ناتراز و سرانه تولید ملی و رشد اقتصادی منفی بود و در چنین شرایطی آیت‌الله رئیسی با علم به این موضوعات وارد شد و عنوان کرد ما آمده‌ایم تا با مدد مردم از جمله اصحاب تولید و توزیع و مجموعه اصناف، ناترازی‌ها را هم‌تراز کنیم.

مرتضوی ادامه داد: ملت ایران به مدد الهی با اتحاد و انسجام، فعل ما می‌توانیم را به آسانی صرف کردند و از بسیاری از بحران‌ها گذر کردند و در حالی‌که میانگین نرخ امید به زندگی در کلان کشور در قبل از انقلاب تقریباً ۵۴ سال بود اما این شاخص بر اساس ادعای سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی اکنون به بالای ۷۸ سال رسیده است.

وزیر کار با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم، افزود: سال ۱۴۰۰ بنا بر دلایلی از جمله اصلاحات گریزناپذیر اقتصادی و طراحی‌های بیگانه که بدنبال ایجاد التهاب و ناترازی در کشور بودند و انتظارات تورّمی در بازار و رونق سفته‌بازی که جمعیت معدودی تلاش کردند به اقتصاد آسیب بزنند اما دولت در سال ۱۴۰۱ از این شرایط عبور کرد و در سال ۱۴۰۲ بر مسائل فائق آمده است.

وزیر کار ادامه داد: در سال گذشته به رشد اقتصادی سه و نیم درصد رسیدیم و دولت در حوزه دیپلماسی‌سیاسی طرحی نو درانداخت.

به‌ گفته وی، پذیرش ایران در پیمان شانگهای، ارتباط قوی با همسایگان، روان‌سازی صادرات، ایجاد حمل‌ونقل روان و آسان، فتح بازارهای جهانی و مثبت‌شدن تراز تجاری کشور از جمله اقدامات مثبت دولت مردمی سیزدهم در سال گذشته بوده است.

مرتضوی گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در عرصه سیاست خارجی ابتکار عمل به خرج داد و موجب شد تا کشور از بحران اقتصادی گذر کند و در مسیر رشد قرار گیرد.

او اقدامات دولت در استان چهارمحال و بختیاری را چشمگیر و مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: اقدامات در حوزه آبرسانی از جمله انتقال آب و احداث سدها از جمله سد غدیر باباحیدر قابل قدردانی است.

مرتضوی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری این استان نیز تأکید کرد و افزود: باید به جایی برسیم که به ازای هر پنج خانوار یک واحد صنفی و به ازای هر ۵۰ خانوار، ۴۵ خانوار در حوزه گردشگری فعال شود.

کد خبر: 61483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =