مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نقطه ثقل پذیرش بیماران  

رئیس درمانگاه تخصصی لاهیجان (گیلان)، این مرکز را نقطه ثقل درمان در مرکز شهر و منطقه شرق گیلان توصیف کرد؛ به نحوی که بسیاری از بیمه‌شدگان اقدامات درمانی خود را در این مرکز انجام می‌دهند و عواملی را مانند فعالیت متخصصان در رشته‌های مختلف پزشکی و ویزیت پزشکان عمومی در دو شیفت، سبب افزایش استقبال از خدمات این مرکز دانست.

دکتر ابوالحسن مهاجری امیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز خدمات تخصصی پزشکی ارائه می‌شود، افزود: این خدمات شامل داخلی، کودکان، زنان، ارولوژی، جراح عمومی، ارتوپدی، داخلی مغز و اعصاب، پوست و مو و جراح مغز و اعصاب است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی، دندانپزشکان، مامایی، داروخانه، آزمایشگاه و تزریقات بهره‌مند شوند.

رئیس درمانگاه تخصصی لاهیجان، بیان کرد: این مرکز درمانی در مساحتی به وسعت ۱۳۰۰ متر مربع واقع شده است و خدمات آن در دو شیفت صبح و عصر فعال است. برخورداری از خدمات متنوع تخصصی و نیز فعالیت پزشکان عمومی، خدمات این مرکز را محور توجه بیمه‌شدگان قرار داده و بسیاری از افراد در روزهای ناخوشی، راهی این مرکز شده و بیماران مزمن، تحت درمان‌های دارویی و درمانی این مرکز قرار دارند.

مهاجری امیری گفت: همچنین واقع شدن درمانگاه در مرکز شهر نقطه ثقلی را برای جذب بیماران فراهم کرده است و حتی می‌توان گفت؛ درمانگاه در منطقه شرق گیلان تبدیل به وزنه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیماران شده است و بسیاری از بیماران شهرهای اطراف برای امور درمانی خود به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

وی اعلام کرد: مراجعه به درمانگاه در شرایط بحرانی و شیوع بیماری‌های ویروسی مانند کرونا و آنفلوآنزا، افزایش یافته و برخی روزهای شلوغ و پرازدحام را رقم می‌زند. از منظر آماری می‌توان گفت، سالانه به‌طور متوسط ۱۴۵ هزار بیمار به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

رئیس درمانگاه تخصصی لاهیجان، با اشاره به تعداد نیروی انسانی درمانگاه، افزود: در این مرکز ۴۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که ۲۹ نفر از آن‌ها را کادر درمان تشکیل می‌دهد. در میان کادر درمان ۵ پزشک عمومی، ۹ پزشک متخصص، ۲ دندانپزشک، ۲ داروساز و یک ماما فعالیت دارند.

مهاجری امیری، ادامه داد: درحال حاضر در زمینه مشاغل نگهبان و دستیار دندانپزشک با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم؛ از طرفی کمبود فضای فیزیکی نیز اجازه توسعه خدمات درمانی را نمی‌دهد.

او گفت: امید است که با رفع این مسائل امکان ارتقای خدمات در این درمانگاه فراهم شود. در این راستا اقدامات مناسبی هم انجام شده است و با توجه به صدور مجوز ساخت پلی‌کلینیک به جایگزینی درمانگاه، عملیات احداث ساختمان جدید در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: 61517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =