عرضه اولیه‌ها مانع رشد بورس شدند

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «چهارم تیرماه» با افزایش ۲۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۱۵ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۸۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با افزایشی ۷.۲۹۱ واحدی در رقم ۷۵۰ هزار و ۲۵۳ واحد ایستاد. در این بازار ۷۵۳ هزار معامله به ارزش ۶۵ هزار و ۲۰ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۲۲۸ واحد افزایش وارد کانال ۲۸ هزار واحد شد و رقم ۲۸ هزار و ۴۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۴۷۰ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۴۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۸۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنان تابلوها کم رمق هستند، از طرف دیگر به نظر عرضه اولیه‌های جدید به خط هستند برای ورود به بازار، بازاری که در حال حاضر مشکل نقدینگی دارد و با ورود این عرضه‌ها بخش دیگری از همین نقدینگی کم هم، جذب این عرضه اولیه‌ها خواهد شد، در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار رشد بورس را به صورت مستمر داشت. حال باید دید که آیا در روزهای آینده، رونق معاملات به تابلوها باز می‌گردد، یا اینکه همچنان شاهد رکود در بورس خواهیم بود.

کد خبر: 61527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =