«خودرو» و «خگستر» بورس را نجات دادند

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه پنجم تیرماه» با افزایش ۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۶.۵۲۵ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با صعودی ۵.۹۴۲ واحدی در رقم ۷۵۶ هزار و ۱۸۶ واحد ایستاد.

در این بازار ۶۵۸ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال انجام شد. از سویی روز دوشنبه نمادهای معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس با ۱۸ واحد کاهش تا رقم ۲۸ هزار و ۲۷ واحد نزول کرد. در این بازار ۴۲۹ هزار معامله به ارزش ۱۴۳۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول و مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۷۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین بازار امروز تحت تاثیر لغو حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در نمادهای پالایشی منفی شروع کرد، نمادهای خودرو و خگستر امروز خوب شروع کردند و رفته‌رفته بهتر شدند تا جایی که نماد خگستر تا مثبت ۶.۵ و خودرو تا مثبت ۴ بالا آمدند، ولی در انتهای بازار باز هم ارزش معاملات یاری نکرد و این دو سهم به زیر قیمت پایانی آمدند. از سویی همچنان تغییری در وضعیت تابلوهای معاملاتی به وجود نیامده و پول در درون بازار کم است و باید منتظر روزهای آینده بود تا شاید کمی شرایط بهتر شود.

کد خبر: 61578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =