بهبودی کامل ۳۰ درصد از معتادان متجاهر مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ قم

مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ قم از بهبودی کامل ۳۰ درصد از معتادان متجاهر در این مرکز خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، مراسم تقدیر از بهبودیافتگان از دام اعتیاد به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مرکز درمان و نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم در قمرود برگزار شد و در طی این مراسم تعدادی از بهبودیافتگان این مرکز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

سعید تافته، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ (اجباری) در حاشیه این مراسم گفت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ماده ۱۶ استان قم محل نگهداری شبانه‌روزی معتادان متجاهر استان است که از طریق دستور مقام قضائی استان به این مرکز ارجاع می‌شود.

وی با بیان این که ظرفیت مرکز ۳۰۰ نفر است، گفت: این مرکز از سال ۹۳ تأسیس شده و تاکنون حدود هفت هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند و در کوتاه‌مدت ۳۰ درصد از افرادی که از این مرکز بهبود پیدا می‌کنند سراغ مواد مخدر نمی‌روند.

تافته افزود: این مرکز در کنار موضوعات روان‌شناختی و مددکاری، به اشتغال افرادی که در این مرکز بستری هستند، تأکید دارد و افراد مشغول به حرفه نیز می‌شوند.

مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ ادامه داد: این افراد در رسته‌های شغلی مانند قالیبافی، صندل دوزی و تولید کفش نه‌تنها آموزش‌های لازم را می‌گیرند؛ بلکه می‌توانند بعد از بهبودی در همین حرفه کسب درآمد کرده و از شغل خوبی نیز در جامعه برخوردار باشند که این مهم در حال حاضر در حال انجام است.

وی با بیان این که در درمان بلندمدت این افراد باید نهادهای مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرند، تأکید کرد: مهم‌ترین نقش را در بهبود کامل این افراد خانواده ایفا می‌کند به‌طوری‌که خانواده به‌عنوان یک نهاد اصلی نقش غیرقابل‌ انکار دارد.

تافته بیان کرد: درمان اعتیاد چندوجهی است و چون یک موضوع اجتماعی است همه نهادها باید وارد عمل شوند و در این میان انتظار می‌رود شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در این زمینه بیش‌ازپیش در استان قم فعال شوند.

کد خبر: 61641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =