ارتباطات کاملاً غیرحضوری با شرکای اجتماعی هدف‌گذاری شده است

حمیدرضا عابدی، معاون امور اجرائیات و بازرسی اداره کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما باید به سمت ارتباطات و خدمات کاملاً غیرحضوری با جامعه کارفرمایی گام برداریم که البته گام‌های بسیار مهم و اثربخشی در این راستا نظیر ارسال لیست حق بیمه الکترونیکی محقق شده است.

عابدی، امروز چهارشنبه هفتم تیرماه در جریان بازدید از سالن سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: علاوه بر ارسال لیست الکترونیکی حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی توسط جامعه کارفرمایی، گام‌های بزرگتری در سازمان در حال برداشته شدن است.

او افزود: اکنون در شعبات ۱۳، ۳۳ و چند شعبه دیگر تهران به صورت پایلوت، توسعه فناوری و بهره‌مندی از خدمات الکترونیک به‌ویژه در حوزه ارتباطی سازمان با کارفرمایان و دریافت لیست حق بیمه در حال انجام است.

معاون امور اجرائیات و بازرسی اداره کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: پیش از این صرفاً ارسال لیست حق بیمه به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام و پس از گذشته چند ماه کسری و اشکال در لیست ارسالی به کارفرما اعلام می‌شد. اکنون در شعبه ۱۳ تامین اجتماعی تهران به عنوان پایلوت اصلی، اشکالات و کسری لیست ارسالی به کارفرمایان اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صحت و درستی حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان در لحظه به آنان اعلام خواهد شد که پیش از این، امکان انجام این مهم وجود نداشت، اضافه کرد: در واقع نفع طرفین در قالب تأمین اجتماعی و کارفرما در جریان و فرایند الکترونیکی حال حاضر درنظر گرفته شده است.

او همچنین با تاکید بر اینکه این روند زمینه دریافت به‌موقع و به‌هنگام حق بیمه را در راستای منافع سازمان تامین‌اجتماعی فراهم می‌کند، ادامه داد: کارفرمایان نیز به واسطه این امکان غیرحضوری و پرداخت به‌موقع حق بیمه، در آینده مشمول جرائم این حوزه نخواهد شد.

ما در این حوزه به دنبال راهکارهای تسریع در حوزه ارسال و دریافت لیست حق بیمه کارفرمایی به سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

عابدی توضیح داد: با توجه به سیاستگذاری سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه خدمات الکترونیک، طرح‌های بسیاری در اداره کل وصول حق بیمه سازمان در راستای رشد ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تدوین شده و به جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: ما در راستای هوشمندسازی خدمات و ارتباطات سازمان با شرکای اجتماعی، معتقدیم که حتی یک برگ کاغذ بین سازمان تأمین اجتماعی و جامعه کارفرمایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای اجتماعی نباید تبادل شود.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به محدودیت در ساخت نرم‌افزارهای تسهیلگر حوزه ارتباطی و تعاملی تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی، بر اساس اولویت‌بندی ما، ذینفعان و بیمه‌شدگان به مرور از مزایای استفاده از آنها بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: 61650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =