توسعه تأمین اجتماعی بدون فناوری امکانپذیر نیست

سعید حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران با تاکید بر اهمیت و ضرورت بهره‌مندی هرچه بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از ابزار توسعه فناوری گفت: توسعه تأمین اجتماعی بدون فناوری امکانپذیر نیست و با این اوصاف، ابزار اصلی توسعه سازمان را باید فناوری دانست.

حسینی، امروز هفتم تیرماه در جریان بازدید از سالن سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: برگزاری این دوره از نمایشگاه الکامپ با حضور سازمان تأمین اجتماعی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی(شستا) در فضای جدید و متنوعی با حضور مشارکت‌کنندگان بسیار در حال برگزاری است.

او ادامه داد: در سالن سازمان تأمین اجتماعی شاهد برگزاری پنل‌ها و رویدادهای علمی با موضوعاتی نظیر توسعه فناوری و یافتن ارتباط بین فعالیت‌های استارت‌آپی در راستای تقویت و توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش هستیم که این مهم زمینه رشد در این فضا را فراهم می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه استفاده از دانش روز در برگزاری رویدادهای فناورانه را باید از مزیت‌های این بخش از نمایشگاه در فضای حضوری سازمان تأمین اجتماعی محسوب کرد، تاکید کرد: البته بومی‌سازی فرایندها و سازوکارهای ارائه شده در چارچوب توسعه فضای فناوری در سازمان در این حوزه احساس می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: رویدادها و راهکارهای ارائه شده توسط فعالیت‌های فناورانه را باید در راستای کمک به برطرف کردن مشکلات سازمان در بخش‌های مختلف استفاده کرد. در واقع باید فضا و بستری برای استفاده بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی از این امکانات الکترونیکی و فناورانه فراهم شود تا منافع آن به سازمان و ذینفعان رسیده و با رفع نیاز مردم، امکان ارائه سرویس‌های بهتر و بیشتری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی فراهم شود.

حسینی با بیان اینکه با وجود مناسب بودن فضای برگزاری رویدادهای فناورانه باید امکان استفاده کاربردی از آنها توسط سازمان مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما با توجه به نیاز روز جامعه باید توسعه روزافزون سرویس‌ها و خدمات گسترده و متنوع را در دستور کار داشته باشیم. امروزه ارتباط حضوری بین سازمان‌ها و ذینفعان تا حد بسیاری زیادی از بین رفته و باید آن را تمام شده به حساب آورد.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات در سازمان‌های بیمه‌ای مانند تأمین اجتماعی باید از بعد زمان و مکان عبور کنیم. در گذشته پرداخت سهم حق بیمه یا بهره‌مندی از سرویس‌های مختلف برای افراد، الزام حضوری در مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی را به همراه داشت، اما امروز بدون مراجعه به شعبات سازمان و به صورت کاملاً الکترونیک امکان دریافت خدمات برای افراد در تمامی ساعات شبانه‌روز مهیا است.

وی الزام استفاده از مزایای فضای فناوری در تمامی حوزه‌های فعالیت تأمین اجتماعی را اولویت دانست و بیان کرد: این مهم، برطرف شدن بسیاری از مشکلات، کوچک شدن و چابک‌سازی سازمان در ارائه خدمات را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 61651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =