پایان نمایشگاه الکامپ آغاز راهی بزرگ است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با حضور در آخرین روز نمایشگاه الکامپ به افتتاح دبیرخانه خلاقیت و نوآوری سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: در زمینه بهره‌گیری از خدمات فاوا و هوشمندسازی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در وضعیت مناسبی هستیم و حتی می‌توان گفت از حتی از برخی کشورهای مدعی در این زمینه جلوتر هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صبح امروز (پنجشنبه 8 تیر ماه) در اخرین روز نمایشگاه الکامپ حضور یافت و در قالب بازدیدی از سالن سازمان تامین اجتماعی در این رویداد، در مراسم افتتاح دبیرخانه خلاقیت و نوآوری سازمان تامین اجتماعی به سفر اخیر خود به جلسه هیات رئیسه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی که در ژنو برگزار شده اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت این سفر هم با رویداد حاضر بی‌ارتباط نبوده است چراکه یکی از رویکردهایی که در آن مورد بررسی قرار گرفت موضوع حاکمیت تامین اجتماعی هوشمند بود که قرار است در این زمینه طی ماه‌های پیش رو نشستی در یکی از کشورهای عضو برگزار شده و کشورهای مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی‌های او حاکی از آن است که ایران در بحث تامین اجتماعی هوشمند و بکارگیری فناوری در زمینه تامین اجتماعی نسبت به بسیاری از کشورهای حاضر وضعیت بهتری داشته است، گفت: حال نیز تقارن اختتامیه نمایشگاه الکامپ با عید سعید قربان را به فال نیک گرفته و امیدواریم که در این زمینه بتوانیم بسترهای لازم را بیش از پیش فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: از سال 1400 که کار را آغاز کردیم اعتقادمان این بود که بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات امکان حل بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت. برهمین اساس یکی از راهبردهای اصلی ما در سازمان تامین اجتماعی بحث هوشمندسازی بود که در اولویت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی خدمات سازمان تامین اجتماعی و هدف قرار دادن بحث تامین عدالت، امنیت و آسایش به دنبال آن هستیم که در سه حوزه اصلی فعالیت‌های سازمان شامل بیمه، درمان و اقتصاد از این خدمات بهره بگیریم چراکه بر این باوریم که بدون استفاده از ظرفیت‌های حوزه فناوری نمی‌توان ادعای تحول داشت.

موسوی افزود: ما برای رشد در حوزه‌های مختلف تا حدی تلاش می‌کنیم اما معمولا بدون استفاده از خلاقیت و فناوری‌های نوین رشد در مقطعی متوقف خواهد شد و برای جهش نیازمند هوشمندسازی و بهره گیری از فاوا هستیم چراکه هوشمندسازی می‌تواند ما را دچار خیزش و جهش در ارائه خدمات کند و بر این اساس این حوزه یکی از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به بحث خدمات بیمه‌ای موسوم به 3070 اشاره کرد و گفت: قاعده ما مبنی بر این است که در تمام حوزه‌های کاری امکان بهره‌گیری از فناوری وجود داشته و باید تلاش حداکثری را بکار گرفت تا جایی که ممکن است به سمت پرهیز از اعمال نظرهای شخصی با هوشمند شدن فرایندها پیش رویم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم به عنوان یک ابزار نوآورانه و تحولی در مسیر هوشمندسازی به فناوری‌ها توجه کنیم لازم است از نظر تاکتیکی و تکنیکی از مباحث فناوری‌های نوین خارج شده و تلاش کنیم ظرفیت این موضوع در سطح راهبردی فراهم شود و چنانچه تلاش‌های کافی در این زمینه صورت گیرد این احتمال وجود دارد که طی سال‌های پیش رو به سمتی برویم که به مدیران راهبردی نیاز کمتری احساس شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امید داریم روزی به سمتی برویم که استفاده از مدیران و نیروهای کارگزار با استفاده از فناوری‌های نوین کاهش یافته و تاثیر خدمات هوشمند را شاهد باشیم.

موسوی افزود: یکی از مولفه‌های مهم و اساسی توسعه توجه به ظرفیت‌های استارتاپی کشور است. البته هوشمندسازی فرآیندها ممکن است برخی مشاغل را کمتر و برخی را بیشتر با تغییر مواجه کند. برهمین اساس گاه شاهد مقاومت‌هایی در این زمینه هستیم که لازم است در این ارتباط فرهنگسازی لازم صورت گیرد تا چنین حسی ایجاد نشود که این راهکار برای مشاغل مزاحمت ایجاد می‌کند. از سوی دیگر باید برای تسریع استفاده از ابزارهای هوشمند نیز اقدامات لازم صورت گرفته و آموزش‌ها ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه پایان نمایشگاه الکامپ آغاز راهی بزرگ محسوب می‌شود، گفت: این مسیر می‌تواند منجر به استفاده از ظرفیت‌های خارج از سازمان تامین اجتماعی شده و درهای سازمان را به سمت بیرون باز کند. نخبگان بسیار زیادی در کشور ما هستند که باید به سمت هم‌افزایی با آنها گام برداشته شود و امید داریم این رویداد آغاز مسیر این اتفاق بزرگ باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و حتی فراملی بهره‌مند شویم.

کد خبر: 61665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =