۲ میلیون کاربر از برنامه «تأمین من» استفاده می‌کنند

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس جدیدترین آمارها اکنون ۲ میلیون کاربر از افراد تحت پوشش سازمان از برنامه کاربردی و عملیاتی «تأمین من» و برنامه‌های غیرحضوری آن استفاده می‌کنند.

خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: در حوزه هوشمندسازی خدمات سازمان تأمین اجتماعی در ۲ سال گذشته پروژه و طرح «تأمین من» تدوین، طراحی و اجرا شد که در این مدت بیش از ۲ میلیون بار توسط مخاطبان و ذینفعان سازمان در فضای مجازی نصب شده است.

او ادامه داد: امروزه برنامه کاربردی «تأمین من» را باید به عنوان یکی از شلوغ‌ترین شعب ارائه‌دهنده خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش محسوب کرد.

خدابنده با بیان اینکه البته از زاویه دیگر برنامه کاربردی «تأمین من» را باید مجموعه سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: این برنامه ارائه خدمات را به شکل کاملاً غیرحضوری در اختیار جامعه بیش از ۴۷ میلیون نفری تحت پوشش تدمین اجتماعی قرار می‌دهد.

باید با برنامه تأمین من کاهش حضور افراد در تأمین اجتماعی را محقق کنیم

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید تا جایی که امکان داشته باشد، با توسعه ابزارهای مختلف در چارچوب برنامه تأمین من، سیر کاهشی حضور افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی را محقق کنیم.

او معتقد است: این برنامه کاربردی قابلیت این موضوع را دارد که در آینده با توسعه این خدمات در بستر فضای الکترونیکی و مجازی، در همه حوزه‌ها تحقق اجرا و ارائه خدمات غیرحضوری به ذینفعان سازمان را مشاهده کرد.

به گفته او، تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی می‌توانند با نصب این برنامه در بستر فضای الکترونیکی و مجازی، اغلب خدمات موردنیاز خود را بدون حضور در شعب بیمه‌ای و درمانی دریافت کنند تا علاوه بر کاهش برخی از هزینه‌های مردم، به صورت شبانه‌روزی از این خدمات بهره‌مند شوند.

راهبرد تأمین اجتماعی حرکت در مسیر هوشمندی

خدابنده در ادامه با بیان اینکه از راهبردهای اساسی سازمان تأمین اجتماعی حرکت در مسیر هوشمندسازی سازمان در راستای ارائه بهتر خدمت به ذینفعان است، اضافه کرد: تأکید مدیریت سازمان بر تأمین اجتماعی هوشمند است.

او بیان کرد: با اجرای طرح تأمین اجتماعی هوشمند تسهیل در نحوه ارائه خدمات، ارتقاء سطح رضایتمندی افراد تحت پوشش و صیانت از حقوق مخاطبان و ذینفعان سازمان اتفاق خواهد افتاد که باید برای رسیدن به اهداف سازمان به این مسیر حرکت کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: هوشمندی سازمان تأمین اجتماعی را باید در زمینه مدیریت منابع و نیروی انسانی، نحوه ارتباط با جامعه هدف، روش ارائه سرویس‌های مختلف بیمه‌ای درمانی، نوع نگاه به سرمایه‌گذاری و طرز نگاه به بهره‌مندی از داده‌های مرتبط با فعالیت سازمان تأمین اجتماعی جستجو، تعریف و دنبال کرد.

او ادامه داد: بنابراین ضرورت حرکت سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده بهتر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از انواع خدمات در بستر الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری به ذینفعان و مخاطبان تحت پوشش، بیش از پیش احساس می‌شود.

کد خبر: 61753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =