برنامه‌های تیپیکو برای افزایش صادرات دارو به زیمبابوه

با هدف توسعه همکاری‌های بین دو کشور ایران و زیمباوه نشست بررسی و ارائه برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه فعالیت‌های دارویی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، منصور نکویی نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین میزبان «برایت کوپمبا» سفیر جمهوری زیمباوه در ایران بود و با وی در خصوص توسعه همکاری و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به گفتگو پرداخت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تیپیکو در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به آفریقا افزایش همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور زیمبابوه در اولویت برنامه‌های صادراتی تیپیکو است.

وی افزود: با توجه به این که تیپیکو در حوزه تولید دارو دارای ظرفیت بسیار بالایی است، می‌توانیم در این زمینه همکاری بلند مدت و بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل تیپیکو ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با 25 شرکت فعال در تمامی حوزه‌های زنجیره تامین دارو و مکمل‌های دارویی(تولید مواد اولیه و محصول، پخش و بازرگانی) حضور داشته و بزرگترین هلدینگ دارویی کشور است. تیپیکو با داشتن بزرگترین کارخانجات تولید دارو و داشتن سبد گسترده محصولات، بزرگترین تامین‌کننده داخلی بوده و همچنین در بخش صادرات دارو و مواد اولیه به بیش از 40 کشور، فعالیت‌های نوآورانه در زمینه تحقیق و توسعه و در حوزه بازرگانی با در اختیار داشتن نمایندگی‌های معتبر بین‌المللی به‌عنوان اثر گذارترین شرکت دارویی کشور مطرح است.

برایت کوپمبا، سفیر جمهوری زیمبابوه در ایران با استقبال از همکاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات حوزه سلامت و دارو جزو اولویت‌های کشور زیمبابوه است و باتوجه‌به ظرفیت بالای مجموعه تیپیکو فضا برای همکاری مناسب است.

در این دیدار معاونین تیپیکو و رولند کاسکه رایزن جمهوری زیمبابوه در ایران حضور داشتند و به گفت‌وگو و تبادل نظر در مورد راه‌های همکاری پرداختند.

کد خبر: 61762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =