خراسان رضوی رتبه اول اشتغال خالص کشور را کسب کرد

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق آمار منتشر شده از مرکز آمار ایران، خراسان رضوی نزدیک به ۱۰۶ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد کرده است که توانست رتبه نخست اشتغال خالص کشور را کسب کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، در کارگروه اشتغال خراسان رضوی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: اصرار ما در استان بر این است که اشتغال پایدار ایجاد شود و انرژی‌ها به سمت این موضوع متمرکز شود، در عین حال مرکز هم باید بتوانند از جریان حرکت استان در حوزه اشتغال مطمئن شوند زیرا جریان تولید و کسب و کار در استان رو به جلو، مثبت و در جهت تحقق اهداف مربوطه است که این آمار و ارقام گویای همین مطلب است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در استان نگرانی بابت ایجاد اشتغال وجود ندارد اما نگران اتصال و ارتباط بین واحدهای تولیدی و نیروی کار هستیم، حلقه مفقوده اینجا است که با توجه به وجود سازمان فنی و حرفه‌ای و بخش‌های دیگر در مهارت‌آموزی، به نظر می آید باید راهکارهایی برای جذب نیروی کار فاقد مهارت اتخاذ کرد که این موضوع درباره ایجاد اشتغال و تامین نیروی کار باید مورد توجه قرار گیرد.

نظری با تاکید بر نگاه ویژه به روستا گفت: به تثبیت اشتغال در روستاها نیاز داریم باید این امکان و ظرفیت برای ماندگاری شغل در روستا با توجه به تورم و گرفتاری‌های مردم و بخش های خرده مالک و اشتغال فراهم شود که تحقق آن نیاز به برنامه ریزی دارد.

او بیان کرد: نیاز به تجزیه اشتغال ایجاد شده در بخش‌های مختلف داریم، باید اشتغالزایی هدفمند، مبتنی بر سیاست‌های نظام و پر کردن خلاها باشد، اشتغال‌های ایجاد شده نیز باید مورد تحلیل قرار گیرد و اشتغالزایی در بخش‌هایی که عقب ماندگی وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد، پشتیبانی‌های بیشتری انجام گیرد تا این مهم محقق شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اشتغال‌های مبتنی بر زنجیره‌های ارزش گفت: موضوع جدی ما هم در این استان، تکمیل زنجیره‌های ارزش مانند پوشاک یا صنایع چرم است که هم می توان این زنجیره‌ها را تکمیل و هم اشتغال ایجاد کرد، باید ساز و کاری ایجاد شود تا اشتغالزایی به سمت اهداف معین سوق پیدا کند.

نظری توزیع یکنواخت تسهیلات بانکی بین استانهای مختلف در سال جاری را محل اشکال دانست و گفت: درخواست می‌شود که توزیع تسهیلات مبتنی بر اهداف کمی باشد، سرانه شغل هم باید متناسب با شرایط هر استان متفاوت باشد چرا که به ازای ایجاد هر شغل، اهداف سرانه در تامین آن متفاوت خواهد شد، پیشنهاد می شود که کارگروه اشتغال نیازمندی‌های شغلی خود را با توجه به اهداف خاص معین کند که در این راستا نیازهای تسهیلاتی هم مشخص و هدفمند می‌شود.

وی به کمبود نیروی کار در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: حتما باید برای مهارت‌آموزی دانشگاه‌ها را به سمت شهرک‌های صنعتی ببریم، برخی از صاحبان صنایع عمده استان هم می‌توانند از همان ابتدا نیروها را بورسیه کنند و در اختیار دانشگاه قرار دهند و بعد از دو سال فرد را مهارت آموخته تحویل بگیرند، هزینه های این مهارت آموزی هم بعدها می تواند از سرانه حقوق آنان کسر شود.

کد خبر: 61875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =