تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان سازمان تامین اجتماعی با امام راحل

صبح امروز، ۱۹ تیرماه میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، معاونان، مدیران و جمعی از کارکنان این سازمان به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی با حضور در مرقد حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این مراسم گفت : سلام و درود می‌فرستم به روح بلند امام عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و امید که با وظیفه و تکالیفی که بر عهده داریم موجبات رضایت همگان را در حوزه تامین اجتماعی فراهم کنیم.
او با گرامیداشت هفته تأمین‌اجتماعی افزود : این ایام را به بازنشستگان، کارگران و کارفرمایانی که در کنار هم برای اعتلای ایران اسلامی فعالیت می‌کنند، تبریک می‌گوییم.
وی ادامه داد: امام بزرگ ما درهای بلندی را به روی تمام بشریت باز کردند. آرمان بلند امام را در حوزه ماموریتی و در حوزه رفاه و تامین اجتماعی می‌بینیم. حضرت امام بر تحقق رفاه عمومی و توجه به مستضعفین و محرومان جامعه تاکید توامان داشتند و مسئولیت و مقام را آنجایی مشروع می‌دانستند که این مسئولیت حقی از مردم را تامین کند.
موسوی تاکید کرد: اصل ۲۹ قانون اساسی را برگرفته از توجه و تاکید امام به حوزه رفاه می‌دانیم. سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای رفع فقر و رسیدن به زندگی شرافتمندانه برای همه جامعه در این حوزه قرار گرفته است.
او در ادامه بیان کرد:امام این را به ما آموخته است که رفاه عمومی و حقوق عامه مردم را باید مورد توجه قرار داد. براساس گفته امام راحل، نظام اسلامی در راستای رفاه مردم تلاش می‌کند.
وی همچنین گفت: امروز به برکت انقلاب، ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند که این افتخار را مرهون گفتمان انقلاب و امام راحل میدانیم و باید تا رسیدن به تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش بیمه های اجتماعی این مسیر را دنبال کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اضافه کرد : ما در سازمان تامین‌اجتماعی مفتخر به این هستیم که به ۴۶ میلیون نفر در بخش های مختلف خدمت ارائه می‌کنیم.
او توضیح داد : در وصیت نامه امام آمده است که خیر آخرت و دنیای شما رسیدگی به حال محرومان جامعه است که در دولت سیزدهم با این رویکرد توسعه خدمات در اولویت سازمان قرار گرفته است.
موسوی بیان کرد: اکنون بالغ بر ۲۰۰ پروژه ایجادی، درمانی و توسعه ای در سازمان تامین‌اجتماعی در حال اجرا است. در حوزه درمان بالغ بر یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر خدمت روزانه از سازمان دریافت می‌کنند. بالغ بر ۱۴ هزار نفری بستر ی روزانه در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد.
او افزود :در سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی افزوده‌ شدند. امروز ما در سازمان تامین‌اجتماعی با ایمان راسخ به مشکلات غبله خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی توضیح داد : بزرگترین تسویه تاریخی بدهکاری بانکی به مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان توسط تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم صورت گرفت.
او در ادامه بیان کرد: امید به آینده توسط مقام معظم رهبری به همه ما توصیه شده است و ما با این امید عهد دوباره می بندیم که مسیر امام را با قوت ادامه داده و ازهیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: امروز در محضر بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی حضور بهم رساندیم تا ادامه دهنده راهی باشیم که حضرت امام مخصوصا در حکمرانی جمهوری اسلامی، توجه به رفاه اجتماعی، تحقق عدالت و مواجهه با پدیده های نامانوسی از جمله فقر و محرومیت را دنبال می‌کردند.
امروز اینجا هستیم که با امام بزرگوار عهد و پیمان ببندیم تا با ایمان به این راه و امیدی که به آینده داریم، آنچه که در توانمان است برای آسایش، امنیت و اعتلای جامعه و میهن اسلامی انجام دهیم. البته اقدامات بسیار بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه محقق شده است.
وی بیان کرد: پوشش ۷۳ درصدی بیمه های اجتماعی در کشور که به برکت انقلاب اسلامی در حالی در جامعه ۸۵ میلیون نفری محقق شده است که پیش از انقلاب تنها ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیون نفری از بیم‌های اجتماعی بهره‌مند بودند.
او افزود :آرمان ما براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایت هایی که در حوزه تامین اجتماعی ابلاغ فرمودن و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی این است که تمام اقشار مختلف مردم تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران و کارکنان این سازمان در این مراسم، ضمن اهدای تاج گل، قرائت فاتحه و زیارتنامه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهدا تجدید پیمان کردند.
در این آیین همچنین جمعی از کارکنان ادارات‌کل بیمه‌ای و درمانی استان‌های تهران و البرز و مدیران و کارکنان شرکت‌ها و موسسات تابعه این سازمان حضور داشتند.
هرساله نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه به عنوان هفته تأمین‌اجتماعی با برگزاری مراسم مختلف از طرف این سازمان گرامی داشته می‌شود.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید

کد خبر: 61988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =