پرداخت ۴۶۰ هزار تسهیلات به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش، برای پرداخت وام ضروری قرض‌الحسنه به افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جدی دارد تا از این طریق بخشی از نیازهای مالی آنان را تأمین کند.

به گزارش آتیه آنلاین، با توجه به اینکه یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری بهره‌مند هستند، پرداخت تسهیلات ضروری به عنوان یکی از اقدامات این صندوق برای خدمات‌رسانی به آنان در راستای تأمین معیشت و بهبود زندگی این جامعه هدف محسوب می‌شود.

براساس جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر حقوق‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش صندوق است که ۶۶ درصد آنان مردان و ۳۴ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند. تعداد زنان تحت پوشش این صندوق ۵۵۳ هزار و هشت نفر و تعداد مردان وظیفه‌بگیر و بازنشسته یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر هستند.

همچنین بازنشستگان به عنوان بزرگترین جامعه هدف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۸۱ درصد این جامعه هدف، متوفیان نیز ۱۸ درصد و ازکارافتادگان یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته را تشکیل می‌دهند.

رشد صددرصدی تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی

این صندوق در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های متنوعی را برای بازنشستگان تحت پوشش به عنوان برنامه‌های هدفمند خود در نظر دارد که در بخش پرداخت تسهیلات به بازنشستگان تحت عنوان یکی از برنامه‌ها، سقف این وام‌ها رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته به بیش از ۳۱۴ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر تحت پوشش تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کرد، اما از سال گذشته رویکرد پرداخت این وام‌های ضروری با روند افزایشی ۱۰۰ درصدی تغییر جدی را شاهد شد تا از این طریق بازنشستگان بتوانند بخشی از نیازهای زندگی خود را با دریافت این تسهیلات تأمین کنند.

ثبت‌نام تسهیلات ضروری بازنشستگان از ششم تا ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ انجام شد که در نهایت نخستین مرحله پرداخت این وام‌ها نیز روز سوم خرداد ۱۴۰۲ به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان واریز شد.

همچنین نوبت دوم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای افراد واجد شرایط روز ۱۲ مرداد به حساب ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واریز شد. با توجه به امکان ثبت‌نام مستمر این نوع تسهیلات، بازنشستگان متقاضی می‌توانند به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه کرده و درخواست ثبت‌نام خود را به ثبت برسانند.

همچنین با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از بازنشستگان امکان ثبت‌نام در آین بازه زمانی سال گذشته را نداشته‌اند به همین منظور از ششم خرداد سال جاری سامانه ثبت‌نام اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری فعال شد تا بازنشستگان و وظیفه‌بگیران دارای شرایط، ثبت‌نام خود را جهت دریافت این وام تکمیل کنند.

این دوره از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی هم با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد چهار درصد به حساب افراد دارای شرایط واریز خواهد شد. قرار است اعتبار این تسهیلات نیز ماهانه به صندوق بازنشستگی کشوری داده شود و صندوق نیز براساس اولویت به این جامعه هدف تسهیلات موردنظر را پرداخت کند.

تأمین ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی خود برای گروه بازنشستگان اقدامات و برنامه‌ریزی مطلوبی دارد که به همین منظور نعمت‌الله ترکی مدیرعامل این صندوق درباره برنامه‌های صندوق برای پرداخت تسهیلات موردنظر بازنشستگان کشوری می‌گوید: در بخش تسهیلات در سال ۱۴۰۲ سقف و رقم این وام‌های ضروری ویژه بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

ترکی ادامه داد: به همین منظور وام ضروری برای ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی در نظرگرفته شده است که تا پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برای پرداخت این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است، تعداد بازنشستگان دارای شرایط که پیش از این ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند امکان دریافت این تسهیلات را دارند اما با توجه به پرداخت این تسهیلات به صورت ماهانه افرادی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات اقدامات لازم را برای تکمیل اطلاعات خود جهت دریافت این وام انجام دهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به تعریف سامانه‌ای برای ثبت‌نام بازنشستگان و درخواست دریافت این تسهیلات اضافه کرد: هر ماه قرعه‌کشی این وام ضروری بازنشستگان انجام می‌شود و براساس آمارهای موجود این تسهیلات به حساب ۳۵ هزار نفر پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه این میزان تسهیلات ناچیز است، ادامه داد: با توجه به اینکه وام قرض‌الحسنه چهار درصدی است می‌تواند بخشی از نیازهای افراد تحت پوشش صندوق را تأمین کند.

اکنون ۱۸ صندوق سازمان و صندوق بیمه‌ای در کشور فعالیت دارد که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بیمه‌ای بیش از یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش دارد.

کد خبر: 62216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =