آمادگی تیپیکو برای توسعه صادرات دارو به عراق

مسئولان هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین با تاکید بر اینکه پیش از این نیز شاهد صادرات داروهای این هلدینگ به عراق بوده‌ایم از آمادگی برای توسعه این روند خبر دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تیپیکو،، «احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی عراق و نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهوری عراق در تهران به همراه هیات همراه عصر روز سه شنبه، ٢٧ تیرماه 1402 از شرکت کارخانجات داروپخش بازدید کردند.

منصور نکوئی‌نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین" تیپیکو" و دکتر محمد مسعود علیمراد، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش نیز در این بازدید حضور داشتند.

نکوئی‌نیا در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های هلدینگ دارویی تامین گفت: تیپیکو 30 درصد از بازار داروی ایران را در اختیار دارد و برنامه لازم برای توسعه صادرات محصولات دارویی به کشور عراق فراهم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین" تیپیکو" با بیان اینکه کشورهای همسایه ایران به داروهای ایرانی و خرید این محصولات تمایل دارند، ادامه داد: تفاهم‌نامه تامین دارویی بین تیپیکو و چند کشور آفریقایی در سفر رئیس جمهور به آفریقا منعقد شده است.

علیمراد، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ سایت‌های شرکت کارخانجات داروپخش، گفت: این شرکت یکی از بزرگترین سایت‌های دارویی ایران است که در حال تولید همه اشکال دارویی است.

وی افزود: داروهای تولیدی این شرکت در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه ثبت شده و صادرات داروهای تولیدی به این کشورها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به برنامه‌های توسعه ای این شرکت، ادامه داد: برای همکاری با کشور عراق آمادگی لازم وجود دارد.

در این دیدار هیات عراقی از دو خط تولید سرم و استریل بازدید و در جریان روند تولید قرار گرفتند.

کد خبر: 62330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =