۳۴ درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری زن هستند

نمودار حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری براساس جدیدترین آمارها تا پایان بهار سال جاری، به تفکیک جنس حاکی از آن است که ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران این صندوق مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، آمارهای بهار سال جاری صندوق بازنشستگی نشان می‌دهد که ۲ درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها غیرناشی از کار هستند و در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیرناشی از کار بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان فصل بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر رسید

با توجه به وجود ۱۸ صندوق و سازمان بیمه‌ای در کشور، صندوق بازنشستگی پس از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دومین صندوق فعال در راستای ارائه خدمات به افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته به شمار می‌رود.

براساس آخرین آمار منتشر شده از صندوق بازنشستگی کشوری، مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران و در مجموع حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق در پایان بهار سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش یافته است.

از این تعداد، یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ نفر ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ نفر شاغل متوفی (ورثه یا وظیفه‌بگیر) و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ نفر نیز بازنشسته متوفی (ورثه یا همان وظیفه‌بگیر) هستند.

طبق داده‌های آماری، بیشترین افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به استان تهران با ۳۲۵ هزار و ۸۳ نفر و کمترین آن نیز ایلام با ۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر هستند.

آمارهای مقایسه‌ای در سه ماهه گذشته با سال قبل آن

در جدیدترین اطلاعات مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، آمارهای مقایسه‌ای تعداد حقوق‌بگیران به تفکیک بازه زمانی پایان خرداد سال گذشته و خرداد ۱۴۰۲ نیز منتشر شده است.

تعداد بازنشستگان تا پایان خرداد سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۸۲ هزار نفر و تعداد این افراد در سال جاری به یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر رسیده، همچنین تعداد ازکارافتادگان این صندوق در سه ماهه اول سال گذشته ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفر بوده که تعداد آنان در سال جاری ۱۳ هزار و ۲۵۷ نفر شامل می‌شوند.

طبق این آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد شاغلان متوفی از ۶۱ هزار و ۹۵۲ نفر در فصل بهار سال گذشته به ۶۱ هزار و ۹۸۵ نفر در بهار امسال رسید.

تعداد بازنشستگان متوفی نیز ۲۲۶ هزار و ۵۱ نفر تا پایان خرداد سال گذشته بودند که اکنون ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ نفر بازنشسته متوفی تا پایان خرداد سال جاری تحت پوشش این صندوق قرار دارند. به عبارت دیگر در فصل بهار چهار هزار و ۴۵۹ نفر از حقوق‌بگیران این صندوق فوت شده که همه آنها قبل از این فصل، بازنشسته شده‌اند.

حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری با جمعیت کنونی از ۱۴ وزارتخانه، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، سایر دستگاه‌ها و برخی به عنوان خویش‌فرما تشکیل می‌دهند.

طبق این داده‌های آماری بیشترین تعداد حقوق‌بگیران با آمار یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳۰ نفر یعنی حدود ۶۲.۳۸ درصد کل حقوق‌بگیران این صندوق مربوط به وزارت آموزش و پرورش هستند.

کد خبر: 62353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =