تأمین اجتماعی می‌تواند به مغز نرم‌افزاری هوشمند تبدیل شود

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی می‌تواند با حرکت در مسیر کاهش بهره‌گیری از نیروهای پشتیبانی با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات، باید تبدیل به مغز نرم‌افزاری هوشمند شود.

خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: این نهاد بیمه‌گر به عنوان بزرگترین سازمان ارائه خدمات به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در قالب مدیریت این جریانات، می‌تواند کاهش هزینه‌های جاری را حتی به صورت مقایسه روزانه در بخش‌های مختلف داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در سازمان‌ها دو دسته کارمند در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی مشغول به فعالیت هستند، امکان کاهش نیروی کار بخش عملیاتی به دنبال توسعه فناوری اطلاعات وجود ندارد، اما بخش دیگری از فعالیت نیروی کار مانند سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی در حوزه پشتیبانی، امکان توسعه فناوری اطلاعات وجود دارد.

کاهش استفاده از نیروی کار با توسعه فناوری اطلاعات

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بسیاری از کشورهای جهان حرکت در این راستا است که استفاده از نیروی کار بخش پشتیبانی با توسعه استفاده از فناوری سیر کاهشی داشته و به حداقل برسد.

او بیان کرد: این موضوع جزء با توسعه خدمات هوشمند امکانپذیر نخواهد بود که در این راستا سازمان تأمین اجتماعی نیز با اصلاح فرایندهای موازی، امکان حرکت در این مسیر را خواهد داشت.

به گفته خدابنده، اکنون سازمان تأمین اجتماعی با اجرای طرح هوشمندسازی به سمت این مسیر حرکت کرده و با ادامه این روند امکان اجرای این موضوع فراهم می‌شود.

او ادامه داد: البته با اجرای طرح ۳۰۷۰ و ارائه ۳۰ سرویس غیرحضوری و کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، راه‌اندازی از برنامه کاربردی «تأمین من» و حرکت به سمت هوشمندسازی، گام‌های اساسی برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات برداشته است.

نگاه تأمین اجتماعی ارائه همه سرویس‌های خدمات به شکل غیرحضوری است

خدابنده افزود: با همه این اقدامات اثربخش در راستای توسعه فناوری اطلاعات، ارائه خدمات غیرحضوری و برنامه‌های هوشمندسازی تأمین اجتماعی، نگاه به ارائه همه سرویس‌های خدمات در بخش‌های مختلف به شکل غیرحضوری است.

او بیان کرد: تقویت برنامه‌های هوشمندسازی تأمین اجتماعی علاوه بر اینکه موجب ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و رضایتمندی آنان را به دنبال خواهد داشت، در راستای کاهش برنامه‌ها و استفاده از نیروهای بخش پشتیبانی در سازمان‌های بیمه‌گر و دیگر نهادها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: هوشمندی سازمان تأمین اجتماعی را باید در زمینه مدیریت منابع و نیروی انسانی، نحوه ارتباط با جامعه هدف، روش ارائه سرویس‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی، نوع نگاه به سرمایه‌گذاری و طرز نگاه به بهره‌مندی از داده‌های مرتبط با فعالیت سازمان جستجو، تعریف و دنبال کرد.

خدابنده افزود: براساس داده‌های آماری موجود اکنون تأمین اجتماعی بیش از ۱۰۰ سرویس مختلف در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی را به جامعه تحت پوشش ارائه می‌دهد.

کد خبر: 62354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =