"تکین‌کو" از زیان ۷۷ میلیاردی تا سود ۵۸ میلیارد تومانی

گزارش‌های منتشر شده گویای آن است که شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین‌کو طی سال‌های گذشته از زیان ۷۷میلیارد تومانی به سود ۵۸ میلیارد تومانی دست یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، به تازگی سایت شرکت سهامی عام تکین‌کو گزارشی از خلاصه وضعیت مالی این شرکت طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ منتشر کرده است که در این گزارش عنوان شده این شرکت طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ توانسته زیان انباشته ۹۴میلیارد تومانی خود را جبران کرده و به سوددهی دست یابد.

به استناد آمارهای منتشره، این شرکت تا سال ۱۳۹۶ به سود انباشته ۹ میلیارد تومانی دست یافته بود اما در سال‌های پس از آن در مدت سه سال یعنی در سال‌های ۹۸،۹۷ و ۹۹ متحمل زیان‌های دوره‌ای شده و بر این اساس با ۹۴ میلیارد تومان زیان انباشته مواجه می‌شود.

اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در تکین‌کو جهت حفظ منافع شرکت اقداماتی صورت می‌گیرد که در نتیجه آن این شرکت از زیان ۷۷ میلیارد تومانی در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به سود ۵۸ میلیارد تومانی می‌رسد. بر این اساس هر سهم آن نیز از زیان ۲۵۷ تومانی در سال ۱۳۹۹ به سود ۱۲۶ تومانی در پایان سال ۱۴۰۰ و ۱۶۵ تومانی در پایان سال ۱۴۰۱ می‌رسد.

"تکین‌کو" از زیان ۷۷ میلیاردی تا سود ۵۸ میلیارد تومانی

طبق این گزارش طی سال‌های ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱ بدهی‌های مشکوک‌الوصول این شرکت ۴۳ درصد کاهش یافته و در پایان سال ۱۴۰۱ شرکت به میزان ۶۳ درصد با کاهش زیان انباشته مواجه می‌شود.بر این اساس زیان انباشته به سرمایه این شرکت از پنج برابر به دو برابر رسیده و در سال جاری نیز با کسب ۳۶ میلیارد تومان این شرکت از زیان انباشته خارج می‌شود.

شکل زیر برخی از تغییرات ایجاد شده در این شرکت از سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ را به نمایش گذاشته است:

"تکین‌کو" از زیان ۷۷ میلیاردی تا سود ۵۸ میلیارد تومانی

شرکت تکین کو در سال ۱۳۷۲ با هدف ارائه خدمات بازرسی فنی و کنترل خوردگی به ویژه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی توسط جمعی از متخصصان و مدیران ارشد صنایع پتروشیمی در قالب یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی تاسیس شده است.

طبق آنچه در مجمع عمومی این شرکت عنوان شده تا پایان سال ۱۴۰۱ تکین‌کو موفق به پرداخت معوقات پرسنل خود شده و رشد ۳۰ درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش ۳۲ درصدی سود پایه هر سهم را تجربه کرده است.

"تکین‌کو" از زیان ۷۷ میلیاردی تا سود ۵۸ میلیارد تومانی

کد خبر: 62415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =